Just såna vägar kollade jag in idag. Dåliga skor så jag tog lilla bilen. Särskilt en grusväg i Hovatrakten var intressant - krokig, backig och dann, med omväxlande vattnad is och flytande grussörja på isunderlag. Jäklar va halt!! Jag fick köra med tåspetsarna och hålla fart för att inte bli fast i nån backe. Jag hade skitkul men är inte säker på att dom som bor efter vägen tycker likadant.
![]()
Ove
Har tjock spårig is på grusvägen där jag bor. Är sugen på en tur nu när värmeböljan kommer. Landsvägsdäck å spårig is ? Får kanske lugna sig lite?
Jan
Olle ringde på morgonen och var intresserad av en tur så jag väntar honom hit ganska snart. Jag körde lite ärenden och kolla de väglag samtidigt - attan så halt på vissa kända ställen så köra hoj får vänta ett par dagar.
Fixar lite så att Olle får något varmt innan för västen.![]()
Ove
Grant väder, men styv kuling. Vi får se framåt dagen om??????
Jan
Hej. Nu börjar min tumme at fungera igjen
Varit på vårdcentralen i dag og fått fjärnat stygnen, skulla flytta en 10kbm sopcontainer med hjelp ut av en 7tons grävmaskin havnade min tumme i mellan conteineren och stroppen
Gikk mycket dårlig när han drog til och tummen spräkte o dro av näglen
Har nu gått i 14 dagar med tummen upp og inte gjort et dugg på jobbet
Man kallar det og administrera. O va man er duktig på det
Sitter nu och trenar så man inte stälnar til i ledet. man måste jo bli klar til Tranresan