Sidan 240 av 548 FörstaFörsta ... 140190230238239240241242250290340 ... SistaSista
Resultat 2 391 till 2 400 av 5473

Ämne: 60+

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nää, men Räven borde se dem först.
    Jo han är den sydligaste västbäraren men söder om Linneryd ligger Hanö- och Pukaviksbukterna. Undrar om inte pippina föredrar att flyga över land så mycket som möjligt och då bör dom komma in vid Ystad eller något?

Om alla knuttar i den södra änden håller koll så dröjer det nog inte mer än några veckor till den första rapporten.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Räknar med att se dom snart, mina tranor
    Visst ja! Du har ju egna.
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo han är den sydligaste västbäraren men söder om Linneryd ligger Hanö- och Pukaviksbukterna. Undrar om inte pippina föredrar att flyga över land så mycket som möjligt och då bör dom komma in vid Ystad eller något?

Om alla knuttar i den södra änden håller koll så dröjer det nog inte mer än några veckor till den första rapporten.
    Håller korpgluggarna öppna för tranor
    Jan

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Thumbs up

Skrytit lite om vår lilla grupp för några ungdommor(runt 50). Dom va lite imponerade hur enkelt det kan va att få nya hojvägar framför styret.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Skrytit lite om vår lilla grupp för några ungdommor(runt 50). Dom va lite imponerade hur enkelt det kan va att få nya hojvägar framför styret.
    Varit ute idag och försökt leta vägar åt dig. Det tog en dryg timma att hitta till Falköping från Vara. En del vägar var riktigt kul och jag ska försöka lista ut var jag varit. Körde last så jag hade bil och den är nu rejält skitig för jag hittade en riktigt tjällossningsmjuk grusväg. Jag fann även en hel del blankis mellan Floby och Falköping. Asfaltsvägarna i området var bara hala i en del skogspartier så snart är det farbart söderut. På mina trakter är det ff is på MC-vägarna.

Lustig episod: Körde E 20 till Vara och jag skulle stanna vid en rastplats lite längre fram. Dubbelfil i min riktning och tradare framför så jag valde deras hastighet = knappt 100 på mätaren och höll ett avstånd på ca 75m för jag gillar inte att ligga i sprayen. Det kommer en mupp i lätt lastbil och lägger sig 5 m bakom. Min ruta var lortig så jag spolade och körde igång vindrutetorkarna. Muppen som jag har i bakluckan blir skitirriterad och blinkar ilsket. Undrar: Varför kröp han så nära när det bara hade varit att köra om?
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Thumbs up

Jaha. Du vet att det kryllar av små vägar här som du inte sett Ove. Men å andra sidan blir dom puckligare å jäkliga år från år.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Jaha. Du vet att det kryllar av små vägar här som du inte sett Ove. Men å andra sidan blir dom puckligare å jäkliga år från år.
    Här verkar det vara ganska bra med asfaltsvägarna - än så länge för tjälen har väl inte hunnit gå ur än.

Dom här ungdomarna (runt 50) du nämnde - är dom intresserade av fäglar eller är dom för unga att ta ut på en tidig vårtur? Det kan ju vara lite svalt.
    Ove

Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Kanske vi får några ungdomar som hangaround som er avundsjuka på våra fina gula vestar, med den flotta loggo'n på ryggen???

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Talking

Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Kanske vi får några ungdomar som hangaround som er avundsjuka på våra fina gula vestar, med den flotta loggo'n på ryggen???

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Verkar vara en liten värmebölja på gång. Skall passa på och ta en tur.
    Mina slitna dubbdäck rullar på sista versen, så nu spelar det ingen roll om de får gå på asfalten.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •