Sidan 209 av 548 FörstaFörsta ... 109159199207208209210211219259309 ... SistaSista
Resultat 2 081 till 2 090 av 5473

Ämne: 60+

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Mycke är det som inkräktar på körtiden. Igår var det heldag att åka till lilla barnbarnet för att hålla oss ordentligt infjäskade. Bil naturligtvis.

Idag kökskommendering, inget problem i och för sig. Bara det att ugnskapaciteten är helt åt fanders - en stor ugn som rymmer en hel kalkon?? Vore väl bättre med minst två ugnar så att man kan få upp lite tempo i köket isället för att sitta och rulla tummar.

Blev en tur iallafall. En liten bara in till stan för att köpa lite till kvällen, t.o.r. 4 mil. Det blev ett par flaskor Gurra Gurra, grillade kamben och pot.sallad för att slippa dras med sånt jag själv har smaksatt för det blir liiiiiite tråkigt i längden.

Om någon undrar vad Gurra Gurra är så är det ett vin från Australien, Shirazdruva som grund. Sen står det att det är organiskt (. Undrar lite - hur fungerar oorganiskt vin??) Nja, skit samma - jag tycker att det är riktigt gott men det kanske bara är mina smaksinnen som lurar mig..
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Det blir en tur till Sälen i morgon på diverse småvägar. Eftersom SMHI har lovat lite snö på söndag och de brukar ju ofta ha fel , så kör vi. Får väl hyra skidor på söndag annars då vi skall hem.
    Vill bara tala om att säsongen inte är slut än.

han får nog se snö i år också

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det blir en tur till Sälen i morgon på diverse småvägar. Eftersom SMHI har lovat lite snö på söndag och de brukar ju ofta ha fel , så kör vi. Får väl hyra skidor på söndag annars då vi skall hem.

Ha en Go Tur och du skriver väl en liten redogörelse för alla irrvägar du hittar.
    Ove

Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Sitter her och är lite avundsjuk på Olle som skal til Sälen Ställade inn FJR'n förra fredag hos Bike i Trollhättan Så man måste väl snart göra allvar at köpa en offroader som hoj nr2 Men tiden går fort fram til

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Sitter her och är lite avundsjuk på Olle som skal til Sälen Ställade inn FJR'n förra fredag hos Bike i Trollhättan Så man måste väl snart göra allvar at köpa en offroader som hoj nr2 Men tiden går fort fram til

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009

Jäklar vilken blåsning. Att ha Anakee på en hoj och åka fort på alla sorters grusunderlag är något jag inte vill rekommendera. De andra två hade Africa Twin och Yamaha Xt 650 med riktiga grusdäck. Inte kul när bakhjulet bara spinner i 70-80 knyck. Släpper i kurvorna vid gaspådrag. Gav upp färden i Malung efter att glidit omkull i en skarp sväng.

hoppas han kommer med ett grusdäck

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Talking

Jäklar vilken blåsning. Att ha Anakee på en hoj och åka fort på alla sorters grusunderlag är något jag inte vill rekommendera. De andra två hade Africa Twin och Yamaha Xt 650 med riktiga grusdäck. Inte kul när bakhjulet bara spinner i 70-80 knyck. Släpper i kurvorna vid gaspådrag. Gav upp färden i Malung efter att glidit omkull i en skarp sväng.

hoppas han kommer med ett grusdäck
    Men Olle då, man ska köra lugnt.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Gav upp färden i Malung efter att glidit omkull i en skarp sväng.
    Säger jag också; Men Olle då! Att glida betyder att man liksom skrider fram som en Lucia genom landskapet lugnt och fint.

Hoppas att det gick bra med dig och hojen.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    [QUOTE=Ove;56569] Säger jag också; Men Olle då! Att glida betyder att man liksom skrider fram som en Lucia genom landskapet lugnt och fint.

Hoppas att det gick bra med dig och hojen.[/QUO

Vi klarade oss bra, vi har vanan inne. Kan verkligen rekommendera sk. motorbågar.

Ursäkta, fel ordval. Skulle kanske skrivit kanat omkull.
    En lucia glider inte om det inte är väldigt halt. En Lucia skall skrida fram . Hon kommer ju snart, men därefter kommer

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Vi klarade oss bra, vi har vanan inne. Kan verkligen rekommendera sk. motorbågar.

Ursäkta, fel ordval. Skulle kanske skrivit kanat omkull.
    En lucia glider inte om det inte är väldigt halt. En Lucia skall skrida fram . Hon kommer ju snart, men därefter kommer
    Skönt att det gick bra. Och motorbågarna är svarta så det är bara att lägga på ett nytt lager färg.

Lucia på glid var väl sånt man kunde hoppas på i sin ungdom men nu skulle man nog mest bli lite förvirrad.
    Ove

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •