Sidan 119 av 548 FörstaFörsta ... 1969109117118119120121129169219 ... SistaSista
Resultat 1 181 till 1 190 av 5473

Ämne: 60+

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Vi lever i moderna tidevarv för det går numera att surfa med datorn från hospitalet via luften.

Säger som Ove, låter som ett trevligt initiativ om det inte blir för mycket dåliga grusvägar då jag tyvärr numera inte fixar att köra Ollroadhojar, bra grusvägar går dock hyfsat skapligt att köra på. Men saknar allt favohojen Transalpen.

Det är ju outforskade trakter det här för mig och nya vyer och vägar är alltid kul och är jag bara "redlös" så ska jag gärna försöka hänga på om det inte planeras alltför långa dagsetapper.
    ;D Kul att du kan hänga med från sängläget!

Olleroadvägar ska vi andra akta oss för! Där handlar det väl om att skogstraktorn har banat ett spår genom berg och moras, släpande på magen. Eller hur Olle?
    Lugn och fin GeCe, det går nog att hitta vägar och mål som är intressanta för alla.

Har ägnat mig dag åt matlagning: 20 portioner Shepherds pie och 16 portioner Rumbledehumps. Eftersom jag inte gjort dessa skotska kreationer tidigare följde jag ritningen och hur i h***e man kan krångla till livet så till den milda grad? Köket liknar en krigszon. Nästa gång ska jag göra efter eget huvud för nu vet jag hur resultatet ska bli.

Hojandet idag har varit ett par rundor till butik för att komplettera. Ett par mil bara, men jag tog iallafall av mig förklädet.

20 +16? Undrar om det räcker till 26 peroner? Kanske .... vet man efteråt.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    ;D Kul att du kan hänga med från sängläget!

Olleroadvägar ska vi andra akta oss för! Där handlar det väl om att skogstraktorn har banat ett spår genom berg och moras, släpande på magen. Eller hur Olle?
    Lugn och fin GeCe, det går nog att hitta vägar och mål som är intressanta för alla.

Har ägnat mig dag åt matlagning: 20 portioner Shepherds pie och 16 portioner Rumbledehumps. Eftersom jag inte gjort dessa skotska kreationer tidigare följde jag ritningen och hur i h***e man kan krångla till livet så till den milda grad? Köket liknar en krigszon. Nästa gång ska jag göra efter eget huvud för nu vet jag hur resultatet ska bli.
    " Kul att du kan hänga med från sängläget! "
    Ja, det är en höjdare annars blev blir man ju ganska utestängd från omvärlden. Med den här möjligheten upplevs det mindre som en fängelsvistelse som det annars skulle göra.

Skogstraktor.....!! Det är ju präsis ingen Rysk krigsmaskin jag åker på så det blir nog till att hitta en traktor med enormt breda och mönsterbefriade däck om jag ska kunna hänga med.
    Skämt åsido så tror jag Olle vänder sig till alla typer av hojförare för den här typen av utflykt. Det ska nog bra ett komma med vad som helst om vederbörande bara har åldern inne antar jag.

"Shepherds pie och Rumbledehumps." Låter godis det där när jag googlade för att kolla vad det var för något.
    Vad tyckte försökskaninerna?
    Mvh
    GeCe

Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    "Shepherds pie och Rumbledehumps." Låter godis det där när jag googlade för att kolla vad det var för något.
    Vad tyckte försökskaninerna?
    Rustar för att frakta käket till domarna. Domen kommer att avkunnas i kväll men då har jag redan avvikit så jag blir iallafall inte stenad på plats.

Ska på visafton på hemmaplan efteråt med två grupper: Fria Tyglar där min "sångfröken" spelar piano, och visgruppen Salt som kommer från kusten nånstans.

Ska även försöka snika mig till några minuter för att få en titt på en rysshoj som står i grannskapet till sonen.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Tanken var ju att släppa vägvalet helt till Ove eftersom han hittar i trakterna bäst. Jag kör ju på alla underlag , vilket alla ju inte kan eller vill. Tror ju att trakterna mellan sjöarna passar mycket bättre med närheten till mycket flera åkare än här i Värmland. Vi får väl spåna lite grann under vintern och kolla om det finns flera som vill ansluta sig till gruppen 60+. Annars så åker vi väl själva och har det trevligt.
    Vi vill ju bara vara en grupp 60+ som träffas ibland för någon tur och ventilera lite av varje.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Rustar för att frakta käket till domarna. Domen kommer att avkunnas i kväll men då har jag redan avvikit så jag blir iallafall inte stenad på plats.

Ska på visafton på hemmaplan efteråt med två grupper: Fria Tyglar där min "sångfröken" spelar piano, och visgruppen Salt som kommer från kusten nånstans.

Ska även försöka snika mig till några minuter för att få en titt på en rysshoj som står i grannskapet till sonen.

Aha...det är en samling musliner som utgör försökskaniner. Då kanske det är säkrast att ta ordentlig betäckning genom att inte vara närvarande. Du är klok som en uggla Ove!

Fasen också. nu missar jag ju "Fria Tyglar" som du gjort mig nyfiken på. Hade gärna offrat mig för en kvällstur med ett värmeskåp för att lyssna på dem eftersom du tidigare genom dina utsagelser gjort mig nyfiken på dem.

Du har tydligen en spännande dag framför dig med Rysshojen som pricken över i-et. Man vet ju aldrig, det kan ju vara fyndet du letar efter. God tur önskar jag dig inte minst med muslimerna!
    Mvh
    GeCe

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tanken var ju att släppa vägvalet helt till Ove eftersom han hittar i trakterna bäst. Jag kör ju på alla underlag , vilket alla ju inte kan eller vill. Tror ju att trakterna mellan sjöarna passar mycket bättre med närheten till mycket flera åkare än här i Värmland. Vi får väl spåna lite grann under vintern och kolla om det finns flera som vill ansluta sig till gruppen 60+. Annars så åker vi väl själva och har det trevligt.
    Vi vill ju bara vara en grupp 60+ som träffas ibland för någon tur och ventilera lite av varje.
    Ove har näsa för det med "sexiga" ( kurviga ) vägar och hittar han i trakten så är jag övertygad om att det blir trevligt. Har ju min lilla Yamma som trivs när det kröker till. Funkar någorlunda på grusväg om jag sänker hastigheten så man hinner med att undvika de värsta potthålen och ojämnheterna pga fjädringen.

Vore ju trevligt annars om vi kunde få några till intresserade. Det skulle inte skada eftersom i en något större grupp brukar det ofta vara någon som av en eller annan anledning inte kan ställa upp. Vi ska ju heller inte glömma att vi har en Hang-around med sidovagnsmaskin som är på G som snart har åldern inne men han bor ju lite långt för en sådan här tur då han har ett arbete att sköta fortfarande om han inte vill göra sig ledig.

För min del överlämnar jag gärna spåningen till Ove med varm hand men är dock lite nyfiken på den där halvön som du talade om tidigare. Var det inte den söder om Säffle om jag inte minns fel, kommer inte namnet nu?
    Senast redigerat av GeCe den 2010-09-12 klockan 07:04. Anledning: Huvudsakligen rättat stavfel!
    Mvh
    GeCe

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Den halvö jag tidigare nämnde heter Värmlands Näs och sträcker sig ca 4 mil rakt söder om Säffle i en trekant. Man klan åka ut på Näset på östra sidan vid Liljedal och Säffle liggger vid dess västra sida. Finns nästan inga höjder på Näset och ingen riktig sjö heller. En stor sankmark avvattnas av en å som rinner för ovanlighetens skull rakt norrut genom våtmarken Brosjön ut till Liljedalsviken. Själva Näset är ett utpräglat jordbruksområde med ganska stor djurhållning. Därför är ju landskapet ganska öppet. Jag ser fram mot att få guida en tur där.

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Detta är en intresant idè, Kan nog fixa fler västar om det skulle efterfrågas. Nu ska det ätas kräftor.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Den halvö jag tidigare nämnde heter Värmlands Näs och sträcker sig ca 4 mil rakt söder om Säffle i en trekant. Man klan åka ut på Näset på östra sidan vid Liljedal och Säffle liggger vid dess västra sida. Finns nästan inga höjder på Näset och ingen riktig sjö heller. En stor sankmark avvattnas av en å som rinner för ovanlighetens skull rakt norrut genom våtmarken Brosjön ut till Liljedalsviken. Själva Näset är ett utpräglat jordbruksområde med ganska stor djurhållning. Därför är ju landskapet ganska öppet. Jag ser fram mot att få guida en tur där.
    Det där låter i mina ögon intressant för det låter som ett eldorado för birdies och djurliv. Några närmare studier över innehållet som kan bli för tidsödande en sådan här gång medges naturligt inte men en sväng att kolla läget med en liten guidning är ändå högst intressant inför framtiden. Det blir förhoppningsvis en säsong nästa år också och chans att återkomma för närmare utforskande med "tuben".
    Mvh
    GeCe

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nu ska det ätas kräftor.
    Inporterade sådana antar jag för några sådana varelser trivs väl inte på dina breddgarder där nere i södern.
    Hoppas det smakade och blev en trevlig fest. Själv festade vi nyligen på färdigkokta Vätternkräftor för 206 kr/kg som smakade som flodkräftan vi fiskade i min ungdom gjorde. Värt veranda krona och man slapp både den tidsödande fiskningen och att ta livet att kräken genom att koka dem.

Kräftfest.JPG ;D
    Mvh
    GeCe

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •