Sidan 479 av 548 FörstaFörsta ... 379429469477478479480481489529 ... SistaSista
Resultat 4 781 till 4 790 av 5473

Ämne: 60+

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det finns ju en sidvagn till dig med, bara att montera på. Jag är lite tveksam om jag verkligen vill ha en rollatorhoj redan. Dom ryska gav mig negativa vibbar.
    Skall ev. kolla på en sidvagn till helgen. Skall i så fall fästas på Transalpen. I så fall har jag ju Dominatorn kvar.
    Jag ägde en sidovagnshoj när ungarna va små. Absolut inget som passade mig. Det finns några olika varianter med två framhjul som verkar funka bra. Provkör å kolla.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Nu är det höst riktigt ordentligt! Skitväder med iskallt regn emellanåt och blåst hela tiden.

Hojarna står där dom står och jag skulle väl sett till att tanka fullt inför vintern, men det får vara. Jag har kört en vända med laddaren på alla batterier jag kommit åt lätt och det var ingen större fara. Greta ville ha lite kräm men Sigrid rapade och var mätt, grönlampan lyste direkt när jag kopplade in laddaren.

Jag har kört omkring med nya Skodan i dagarna två och den bilen är en riktig fullträff. Inte den värsta, men den bekvämaste jag ägt. Konstigt att inte Roomstern blev en storsäljare i Sverige men det kanske beror på att den sticker ut genom att se för tam ut.

Tre hinkar ved har kommit in i stugan på morgonen och nu handlar det mest om att hålla värmen på en hög och jämn nivå för tittar man ut känns det bara kallt och jäkligt. Kanske det är dags att börja titta efter tranor... nej det är väl lite tidigt... kanske.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Första snön ligger på backen. Stormen blev på sin höjd kuling i mina trakter men har tydligen härjat ordentligt söderut men det kanske är som det ska i tropikerna, Skåne med omnejd...

Halkade iväg till butiken nyss och det var rejält isigt och slaskigt på vägarna. Röjningsfunktionerna brukar ju inte vara riktigt igång förrän det har snöat några gånger och så är det även i år. Samma överraskning för alla. Jag gjorde några rundor på halkan för att testa gränserna och det kändes bra, så lite hänger kvar trots en lång barmarkssäsong.

Bara att ställa in sig på Mars när transpaningen börjar..
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Första snön ligger på backen. Stormen blev på sin höjd kuling i mina trakter men har tydligen härjat ordentligt söderut men det kanske är som det ska i tropikerna, Skåne med omnejd...

Halkade iväg till butiken nyss och det var rejält isigt och slaskigt på vägarna. Röjningsfunktionerna brukar ju inte vara riktigt igång förrän det har snöat några gånger och så är det även i år. Samma överraskning för alla. Jag gjorde några rundor på halkan för att testa gränserna och det kändes bra, så lite hänger kvar trots en lång barmarkssäsong.

Bara att ställa in sig på Mars när transpaningen börjar..
    Får väl sätta på skidorna på Transalpen och dubbdäcken i väntan på mera snö.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Får väl sätta på skidorna på Transalpen och dubbdäcken i väntan på mera snö.
    Antingen det eller dra omkring i drivorna på trehjuling...
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Antingen det eller dra omkring i drivorna på trehjuling...
    En trehjuling som driver med alla, ( förlåt ) , med två, är nog ganska kul i allafall då man kollar på YOUTUBE och kikar på Ural eller Dnepr. Såg på en liten film från Tjeckien där de körde mot allt förnuft.
    OK Ove, när ökar du till tre i stället för två?

ps. Borken här på forumet har en Ural till salu.
    Senast redigerat av Olle Å den 2015-12-03 klockan 14:07.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    OK Ove, när ökar du till tre i stället för två?
    Jag har lagt ner alla tankar på inköp. Sitter nöjd med vad jag har om jag inte plötsligt får Greta såld. Skulle i så fall vara någonting på 350 - 450 cc...

Kan man få åka i vagnen till tranorna i vår??
    Senast redigerat av Ove den 2015-12-03 klockan 15:31.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Jag har lagt ner alla tankar på inköp. Sitter nöjd med vad jag har om jag inte plötsligt får Greta såld. Skulle i så fall vara någonting på 350 - 450 cc...

Kan man få åka i vagnen till tranorna i vår??
    Skall nog gå bra, bara du inte skrämmer dom.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Skall nog gå bra, bara du inte skrämmer dom.
    Antingen får jag väl ha hjälmen stängd så skriken av fasa inte hörs ut eller också får du köra lugnt så jag slipper hojta.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Antingen får jag väl ha hjälmen stängd så skriken av fasa inte hörs ut eller också får du köra lugnt så jag slipper hojta.
    OK, vi får väl ta lite extra tid till att bese omgivningarna lite bättre än vanligt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •