Nu är det höst riktigt ordentligt! Skitväder med iskallt regn emellanåt och blåst hela tiden.
Hojarna står där dom står och jag skulle väl sett till att tanka fullt inför vintern, men det får vara. Jag har kört en vända med laddaren på alla batterier jag kommit åt lätt och det var ingen större fara. Greta ville ha lite kräm men Sigrid rapade och var mätt, grönlampan lyste direkt när jag kopplade in laddaren.
Jag har kört omkring med nya Skodan i dagarna två och den bilen är en riktig fullträff. Inte den värsta, men den bekvämaste jag ägt. Konstigt att inte Roomstern blev en storsäljare i Sverige men det kanske beror på att den sticker ut genom att se för tam ut.
Tre hinkar ved har kommit in i stugan på morgonen och nu handlar det mest om att hålla värmen på en hög och jämn nivå för tittar man ut känns det bara kallt och jäkligt. Kanske det är dags att börja titta efter tranor... nej det är väl lite tidigt... kanske.![]()
Ove
Första snön ligger på backen. Stormen blev på sin höjd kuling i mina trakter men har tydligen härjat ordentligt söderut men det kanske är som det ska i tropikerna, Skåne med omnejd...
Halkade iväg till butiken nyss och det var rejält isigt och slaskigt på vägarna. Röjningsfunktionerna brukar ju inte vara riktigt igång förrän det har snöat några gånger och så är det även i år. Samma överraskning för alla. Jag gjorde några rundor på halkan för att testa gränserna och det kändes bra, så lite hänger kvar trots en lång barmarkssäsong.
Bara att ställa in sig på Mars när transpaningen börjar..![]()
Ove
En trehjuling som driver med alla, ( förlåt ) , med två, är nog ganska kul i allafall då man kollar på YOUTUBE och kikar på Ural eller Dnepr. Såg på en liten film från Tjeckien där de körde mot allt förnuft.
OK Ove, när ökar du till tre i stället för två?
ps. Borken här på forumet har en Ural till salu.
Senast redigerat av Olle Å den 2015-12-03 klockan 14:07.