Är du sån där lapparna bor nor om söderåsen, haha
Utskriftsvy
Är du sån där lapparna bor nor om söderåsen, haha
Hörde talas om en skåning som faktiskt varit i Norrland en gång . Han beklagade sig över den hemska vintern, så i Markaryd så vände han hemåt igen:eek::eek:
:banana: Sångsvanar passerar i stora flockar över mig på väg mot Tysslingen. Även jag känner suget att köra dit. :)
Så nu undrar jag: Är det någon som känner för att ta en sväng till Tysslingen i morgon? ;)
:) Buster och kommer att dra till Tysslingen imorgon. Ankomst på plats kommer väl att bli ung 12.30 eller så. Vi tar en något annan väg än svanarna även om huvudriktningen är lika. ;)
har laddat batteriet nu
Sjöfåglarna berättar höögljutt= vi är här nu
Hade tyvärr lite bilreparationer att göra. Annars hade det burit av till Tysslingen. Hann i allafall med en härligt skitig tur på tjällossningsvägar i Glaskogen. Mötte en suv-förare som vanligt trodde att hans bil tar upp hela vägen och att en mc nog går bäst i diket. Skall nog sätta fast en sån där stingpinne som cyklisterna hade i Stockholm för länge sedan, monterat på pakethållaren och försedd med en liten flagga. Man kunde ju sätta en tuschpenna i änden på den eller en liten spik kanske.:banana::hello:
hittade dom ,,,
:) Efter en hel rad med fina dagar har denna dagen bjudit på snålblåst och duggregn, m.a.o. skitväder. Men det spelar ingen roll för jag har ju fått köra av mig all abstinens och kan pyssla med lite annat. :)
:( Tankade bilen och soppan är nu uppe i 15:50/liter för 95 oktan. Blir nog ett par pengar till innan sommaren. Vad gör man? Köper elhoj eller käkar bönor och kör på gas? :banghead:
Jippiii, vedhögen kapad å klyvd. Detta betyder att jag ligger väl i planeringen. Snart dax för heldagsutflykter. Vädret är lite så där ömsom, men bara mitten på mars.
Ove
Elen kostar ju även den en del... Benmuskelkraft=cykel
:)Men en vedkubba värmar jo tre gångar;) först när man sågar den, sen när man klyver den, (med yksa så klart) inte med en sånn där vedklyvare. och tilsist när man eldar i spisen:cool:
Många parametrar för att få ett bra,enkelt, billigt och inte minst en tillfredsställande tillvaro.
Tranorna är hos mig nu
Nu är förberedelser för sommaräventyr på gång. Vedhögen klar, 3000 mila service beställd, stängselkontroll för utsläpp av djur är under planering. Känner mig liksom på gång !
:cool: Vårveden beställd. Brukar klara av den till i Oktober nån gång. Inga kossor, inte ens en katt. Liksom varit på gång ett tag med lite småturer, den längsta var väl till Tysslingen ung. 20 mil. Får väl ta ett par rundor till om den där andra fågelsjön innan vi ska se på :dancing: där. :)
:D Bara så ni vet - i morgon är vi på sommarhalvåret. :D
Har sett snabelgrus pålagt redan, men inga varningsskyltar. Så det blir väl som vanligt.
:mad: Mindre vanligt är att jag inte får start på en hoj! Provade att starta Greta idag och den gamla primadonnan bara vägrar! Billig just nu!! :mad:
:)I morgon bitti blir det at åka til Trollhättan:D Och hemta ut hojen efter vinterförvarningen sevicen gjord, nya däck:cool: Tänkar at det blir en mycket lång krokig väg hem:) Så frugan får nog ta bilen hem på E6an:) så da innan jag kommer hem så har vel middan stått och väntat på mig en stund:eating:
:cool: På dagens tur runt Hornborgasjön kom vi till Rubens maskinhistoriska. Tyvärr har man inte längre öppet med körningar av maskinerna. Det var väl nån tant på turistbyrån, som inte var så insatt, som inte tyckte att maskiner var något att visa för en massa år sen så alllt stöd för verksamheten försvann. :(
:) Om man vill så kan man få visningar för grupper och då får man se en del maskiner igång. Kanske något om det är fler än jag som är nyfikna. Soundet från en lokomobil som jobbar är faktiskt riktigt vackert även för mitt bullerkänsliga öra. ;)
:) Tur att det varit lite idrott att titta på dom här dagarna när det varit kallt och ruggigt. Iceracing från Assen och så har det varit VM i konståkning. :rock:
Sällan som det är sport som jag gillar så jag ska bo en stund framför TV;n i eftermiddag när det är avslutning och dom allra bästa gör sina konster utan att behöva bekymra sig för poängen. :dancing:
Visst är tv-sport något för alla. Man slipper att gå ut och så undviker man ju att skada sig eller andra.:eek:
Men visst är det onödigt att vädret svängde om :mad:, så hela påsken blir kylig. Inte kul för oss som gillar att ta en tur då och då. Vi får väl :eating:i stället.:eek: