hittade dom ,,,
hittade dom ,,,
Efter en hel rad med fina dagar har denna dagen bjudit på snålblåst och duggregn, m.a.o. skitväder. Men det spelar ingen roll för jag har ju fått köra av mig all abstinens och kan pyssla med lite annat.
Tankade bilen och soppan är nu uppe i 15:50/liter för 95 oktan. Blir nog ett par pengar till innan sommaren. Vad gör man? Köper elhoj eller käkar bönor och kör på gas?
![]()
Ove
Jippiii, vedhögen kapad å klyvd. Detta betyder att jag ligger väl i planeringen. Snart dax för heldagsutflykter. Vädret är lite så där ömsom, men bara mitten på mars.
Jan
Ove
Elen kostar ju även den en del... Benmuskelkraft=cykel
Men en vedkubba värmar jo tre gångar
först när man sågar den, sen när man klyver den, (med yksa så klart) inte med en sånn där vedklyvare. och tilsist när man eldar i spisen
Många parametrar för att få ett bra,enkelt, billigt och inte minst en tillfredsställande tillvaro.