Är du sån där lapparna bor nor om söderåsen, haha
Är du sån där lapparna bor nor om söderåsen, haha
Jan
Hörde talas om en skåning som faktiskt varit i Norrland en gång . Han beklagade sig över den hemska vintern, så i Markaryd så vände han hemåt igen![]()
Sångsvanar passerar i stora flockar över mig på väg mot Tysslingen. Även jag känner suget att köra dit.
Så nu undrar jag: Är det någon som känner för att ta en sväng till Tysslingen i morgon?![]()
Ove
Buster och kommer att dra till Tysslingen imorgon. Ankomst på plats kommer väl att bli ung 12.30 eller så. Vi tar en något annan väg än svanarna även om huvudriktningen är lika.
![]()
Ove
har laddat batteriet nu
Sjöfåglarna berättar höögljutt= vi är här nu
Jan
Hade tyvärr lite bilreparationer att göra. Annars hade det burit av till Tysslingen. Hann i allafall med en härligt skitig tur på tjällossningsvägar i Glaskogen. Mötte en suv-förare som vanligt trodde att hans bil tar upp hela vägen och att en mc nog går bäst i diket. Skall nog sätta fast en sån där stingpinne som cyklisterna hade i Stockholm för länge sedan, monterat på pakethållaren och försedd med en liten flagga. Man kunde ju sätta en tuschpenna i änden på den eller en liten spik kanske.![]()