Tog en liten tur idag bara för att lufta pälsen en stund. Men jösses vilka spår de senaste dagarnas häftiga regnskurar lämnat på en del grusvägar där dom drog fram. :eek:
Utskriftsvy
Tog en liten tur idag bara för att lufta pälsen en stund. Men jösses vilka spår de senaste dagarnas häftiga regnskurar lämnat på en del grusvägar där dom drog fram. :eek:
Tog mig en liten tur i dag före regnet. Träffade en "kille" i dag som är intreserad att bli västbärare till våren.
Han har två hojjar reggade. En gammal BMW 90S, en BMW K1200S. Så vi får väl ta lite hänsyn, hihi
Kors i taket kamrater, det ser ut att bli skapligt väder nästa vecka med sol till och med, även om en aning kyligt. :rock: :)
Var ute och luftade mig själv och Innovan sent i går em och det hann mörkna innan jag kom hem på vägar kända för vilt. Till och med bilisterna kröp fram på de osäkraste ställena. Vi har hittills i år haft över 1000 viltolyckor i länet här. :eek:
Idag har jag varit på Linnery marken, handlat visirputsmedel. Till kvällen ska jag köra nattorentering om vädret står sig.
:o Ett par oplanerade turer i veckan som varit:
En så kallad pinketoffeltur torsdagkväll. En jacka och hjälmen och puttrar iväg i halvskymning. Kanske får se något vildsvin? Nähä, men det blev några mil på hälften skogsväg och nermörkt när jag var hemma. Kallt om fötterna. :p
Igår: Skulle köra ett litet ärende 2 mil bort. Tog bara på jacka och hjälm för himlen var blå och varmt i luften. När jag kom utanför 50 skylten "råkade" jag ta fel väg och det blev 10 mil dit jag skulle. Inte nog med det, Längst bort kom jag in i en liten, men ganska intensiv regnskur men mina vanliga innebrallor. Blev naturligtvis genomblöt men det är fantastiskt vad det torkar bra av fartvind. :D
:confused: Funderar nu: Hur kan man rigga upp en tvättvinda på hojen? :confused:
En ljum å skön sensommarnatt, +15. Tyvärr kom dimman kl 22. Det va lite svårt att se på hemvägen, men inga djur på vägen.
:cool: Tur har du som fortfarande har sommar. Här har hösten kommit med blåst och regn igår och idag är det i och för sig lugnt men med regn som bara väntar med att komma ner. Tar jag ut hojen så kommer det ner direkt så jag väntar på bättre tider, t,ex Måndag. :rolleyes:
Nåja! Kunde ändå inte åka ut. Kokade soppa igår till skördefest. Idag har köket varit ockuperat av pajbakande hustru. Samma skördefest - efterrätten. ;)
Ojoj, det va väl okamratligt att sända ner det över oss oxå. Kalla nordanvindar med duggregn, +12. Börjat elda pannan, plockat kantareller, väntar att Britt kommer tillbaka.
Förslagsvis mellan styret och tältpinnen! :) Ha funkat för mig när jag tältat.
Blev en snabbtur "hem" till Bergsalagen idag, 2 ggr 10 mil drygt. Sådan här gånger är det skönt att ha ett touringjärn att ta till när det gäller att transportera sig mellan två punkter på ett bekvämt och snappt sätt och slippa småvägar. ;)
:fight: En inre kamp pågår! Röja i och omkring kåken eller ut och åka?:hmmmm2:
Solen skiner, lagom varmt, +9 och i kylen finns en älgkalvsfilé med rosmarinkryddad gräddsås sen igår?
:bootyshake: Nä! Jag drar! Kanske högkullen på Kinnekulle för att kolla vad som finns i buffén. Eller Hjo? Får se vad som faller mig in när jag kommer utanför 50-skylten. :banana:
I dag är det riktigt höstrusk hos mig.
:p Du får väl komma norrut men glöm inte alla långkalsongerna :D
Jag missade grovt att komma till Hjo eller Kinnekulle. Det blev Karlsborg för jag tog till vänster före Tibro och hittade en del krokväg som jag inte varit på förut. Grussträngar efter stödkanterna men de är väl borta nästa gång jag kommer dit. :rolleyes:
:eating: Jo lunch blev det på Hotel Vättern. OK, kanske med ett litet +. Sen vidare norrut och hittade den lilla vägen mellan Olshammar och Aspa som mest är ett enda spår. :) I Askersund gjorde jag ett hembesök vid ett tomt hus. Hade tänkt bjuda på en cigarill på altanen men jag fick ta en själv medan jag funderade på nästa etapp.
När jag är på väg igen händer det - Jag faller för en dam! Hon kommer från vänster och jag tror att jag har företräde men tydligen inte för hon saktar inte in så jag bromsar så framfjädrarna går i bott och bakhjulet lättar. Stopp 2 dm från hennes dörr och sen fjädrar hojen tillbaka och jag går i gatan med en snygg rullning. Bilen försvinner neråt gatan. Fan tänkte jag och började att resa upp, först gubben själv och sen hojen vilket visade sig vara den enklaste biten.
När hojen står på hjulen igen står det en bekymrad dam bredvid och ber om ursäkt för vad hon ställde till. Hon hade backat tillbaka när hon upptäckte att jag låg och skräpade på gatan. Kollade för säkerhetsskull så att det inte fanns någon skylt som jag missat men det var jag som hade företräde.
Jag var oskadd och på hojen var det lite repor på motorbågen och skrubbat på musörat + att backspegen skruvat sig loss. Inga problem men hon ville promt ersätta skadorna och nån hundring kunde det väl vara värt att slippa samvetet kom vi överens om.
Medan vi står där och är ivägen för trafiken kommer fru GeCe och hälsar på. Trevligt! Två damer mitt i trafiken :)
Resten av vägen hem var händelselös. Konstaterade att Kaffebönan i Åtorp bara har öppet i slutet av veckorna. Hittade en del väg som var nya även på hemvägen.
För en gångs skull har jag stenkoll på körd sträcka: 26 mil och 3 kilometer. För att äta lunch. :rolleyes:
Aj, aj Ove! Du fick lära dig på det hårda sättet att i dessa trakter är högerregeln ett okänt begrepp här. Ha aldrig litat på den regeln och kommer aldrig att göra det heller. Skönt att det slutade utan personskador och att inte hojen var värre skadad än att du kunde köra hem igen. Hoppas att lunchen smakade som lite tröst men nu lär väl dröja länge innan du törs dig tills dessa trakter igen förmodar jag.
:) Jo jag vet - alla som kör rakt i korsning har företräde. Gäller i alla småstäder och byhålor. Det är faktiskt lättare att köra i större städer på det viset. :rolleyes:
Rädd att visa mig i stan efter nedläggningen - inte! En motorcykels naturliga viloläge är på sidan :p
Fattar inte varför en del vill vara lite spydiga mot den som hellre lägger ner hojen än förorsakar större skador.
I min hemkomun är högerregeln helig, så akta er noga när ni är här.
:) Fick brev idag. Slantarna som vi kom överens om, ett par vinstlotter,( :banana:!) och godis. Trevligt möte trots omständigheterna. :D
Ska köra inn till övningsbanan, sesångsavslutning. Lurar på ett eller två par långkalsonger. Lugn det blir enkalsongväder nästa vecka.
Hmm? Får väl börja titta efter långkallingarna snart för det närmar sig älgjakt. Undrar om jag kan åka till tornet på tre hjul i år? Var inte med alls i fjol och det var några år sen jag lade ner något vilt överhuvudtaget. Jag kommer iallafall ihåg att man ska klä sig varmt när man sitter i pass. ;)
Har varit bössebärare i dag. En räv mindre på skogen. Sen blev jag hojsugen på eftermiddagen, snacka om brytningstider.
:) Senaste nytt på Blockets nyheter: Britt Summer är på väg - Tjosan Hejsan - åkväder! Och folk pratar om att ställa in för vintern! :banana:
Just så är det , Britt kommer denna vecka med sol å ljumma vindar. Så ni som har tid å möjlighet passa på å köra hoj. Fullspäckad söndag i dag. Ester å jag å soveljärnet på morgonskogsvandring. Svampplockning med frun. Hojen till SMC kronobergs årsmöte. Ockock, nu måste jag nog pusta lite.
:hmmmm2: Skulle behöva göra lite i trädgården men jag gillar inte att det blåser från alla kanter. Kanske skulle se till att någon hoj får lite frächt i batteri och tank? Kanske jag skulle se om det finns något käk som någon annan har lagat? :eating:
Kanske se på utsikten från Kinnekulle samtidigt? Bra om man kan slå många flugor på smällen. :D