Sidan 128 av 548 FörstaFörsta ... 2878118126127128129130138178228 ... SistaSista
Resultat 1 271 till 1 280 av 5473

Ämne: 60+

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Har varit bössebärare i dag. En räv mindre på skogen. Sen blev jag hojsugen på eftermiddagen, snacka om brytningstider.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Har varit bössebärare i dag. En räv mindre på skogen. Sen blev jag hojsugen på eftermiddagen, snacka om brytningstider.
    Grattis till bytet!

Har kört lite sidovagnshoj men det var lite mycke på den. Finns bättre så vad jag bjöd föll inte säljaren på läppen. Gick och tittade på tavlor istället. Brytningstider? Jovisst?
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Senaste nytt på Blockets nyheter: Britt Summer är på väg - Tjosan Hejsan - åkväder! Och folk pratar om att ställa in för vintern!
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Senaste nytt på Blockets nyheter: Britt Summer är på väg - Tjosan Hejsan - åkväder! Och folk pratar om att ställa in för vintern!

Vem f--n är Britt Summer!
    Mvh
    GeCe

Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Vem f--n är Britt Summer!
    Jo, enligt Herr Räv i djupaste Småland, han som har hand om vädret, är det hon som får solen att le och ge oss värme omkring 7/10. Fenomenet hette tidigare Brittmässesommar men Fredrika Bremer förkortade det hela i sin bok Hertha till Brittsommar.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo, enligt Herr Räv i djupaste Småland, han som har hand om vädret, är det hon som får solen att le och ge oss värme omkring 7/10. Fenomenet hette tidigare Brittmässesommar men Fredrika Bremer förkortade det hela i sin bok Hertha till Brittsommar.

Det ante mig att det var en kvinna bakom rävens prognoser för han har ju nämt någon vid namn Britt ibland har jag för mig. Så var den sanningen avslöjad.
    Mvh
    GeCe

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Wink

Just så är det , Britt kommer denna vecka med sol å ljumma vindar. Så ni som har tid å möjlighet passa på å köra hoj. Fullspäckad söndag i dag. Ester å jag å soveljärnet på morgonskogsvandring. Svampplockning med frun. Hojen till SMC kronobergs årsmöte. Ockock, nu måste jag nog pusta lite.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Just så är det , Britt kommer denna vecka med sol å ljumma vindar. Så ni som har tid å möjlighet passa på å köra hoj. Fullspäckad söndag i dag. Ester å jag å soveljärnet på morgonskogsvandring. Svampplockning med frun. Hojen till SMC kronobergs årsmöte. Ockock, nu måste jag nog pusta lite.
    Bra du påminner! Måste se till att skjuta lite med likriktarn innan älgjakten. Har inte bangat av ett skott på 2 år.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Det är den gamla sanningen som spökar som vanligt. Det är jobbigt att vara pensionist å få tiden att räcka till. Gunde Johansson skrev det i visan också, "tia rinner fort som vatten"!
    Mvh
    GeCe

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Skulle behöva göra lite i trädgården men jag gillar inte att det blåser från alla kanter. Kanske skulle se till att någon hoj får lite frächt i batteri och tank? Kanske jag skulle se om det finns något käk som någon annan har lagat?

Kanske se på utsikten från Kinnekulle samtidigt? Bra om man kan slå många flugor på smällen.
    Ove

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •