Sidan 126 av 548 FörstaFörsta ... 2676116124125126127128136176226 ... SistaSista
Resultat 1 251 till 1 260 av 5473

Ämne: 60+

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Till kvällen ska jag köra nattorentering om vädret står sig.
    Låter livsfarligt i dessa tider med en massa vilt som går lösa där ute!
    Mvh
    GeCe

Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ett par oplanerade turer i veckan som varit:

En så kallad pinketoffeltur torsdagkväll. En jacka och hjälmen och puttrar iväg i halvskymning. Kanske får se något vildsvin? Nähä, men det blev några mil på hälften skogsväg och nermörkt när jag var hemma. Kallt om fötterna.

Igår: Skulle köra ett litet ärende 2 mil bort. Tog bara på jacka och hjälm för himlen var blå och varmt i luften. När jag kom utanför 50 skylten "råkade" jag ta fel väg och det blev 10 mil dit jag skulle. Inte nog med det, Längst bort kom jag in i en liten, men ganska intensiv regnskur men mina vanliga innebrallor. Blev naturligtvis genomblöt men det är fantastiskt vad det torkar bra av fartvind.

Funderar nu: Hur kan man rigga upp en tvättvinda på hojen?
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    En ljum å skön sensommarnatt, +15. Tyvärr kom dimman kl 22. Det va lite svårt att se på hemvägen, men inga djur på vägen.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    En ljum å skön sensommarnatt, +15. Tyvärr kom dimman kl 22. Det va lite svårt att se på hemvägen, men inga djur på vägen.
    Tur har du som fortfarande har sommar. Här har hösten kommit med blåst och regn igår och idag är det i och för sig lugnt men med regn som bara väntar med att komma ner. Tar jag ut hojen så kommer det ner direkt så jag väntar på bättre tider, t,ex Måndag.

Nåja! Kunde ändå inte åka ut. Kokade soppa igår till skördefest. Idag har köket varit ockuperat av pajbakande hustru. Samma skördefest - efterrätten.
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ojoj, det va väl okamratligt att sända ner det över oss oxå. Kalla nordanvindar med duggregn, +12. Börjat elda pannan, plockat kantareller, väntar att Britt kommer tillbaka.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Funderar nu: Hur kan man rigga upp en tvättvinda på hojen?
    Förslagsvis mellan styret och tältpinnen! Ha funkat för mig när jag tältat.

Blev en snabbtur "hem" till Bergsalagen idag, 2 ggr 10 mil drygt. Sådan här gånger är det skönt att ha ett touringjärn att ta till när det gäller att transportera sig mellan två punkter på ett bekvämt och snappt sätt och slippa småvägar.
    Mvh
    GeCe

Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Ojoj, det va väl okamratligt att sända ner det över oss oxå. Kalla nordanvindar med duggregn, +12. Börjat elda pannan, plockat kantareller, väntar att Britt kommer tillbaka.
    Åja, det kan nog vara nyttigt för er där nedåt ekvatorn att prova på våran verklighet också emellanåt! Här var det +8 gr, mulet och nordanvind när jag åkte i förmiddags.
    Mvh
    GeCe

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Förslagsvis mellan styret och tältpinnen! Ha funkat för mig när jag tältat.
    När jag då drar iväg för att utnyttja fartvinden som torkmedium - kommer tältet att fungera som en drake då och stiga till väders med tvätten på linan?
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    En inre kamp pågår! Röja i och omkring kåken eller ut och åka?

Solen skiner, lagom varmt, +9 och i kylen finns en älgkalvsfilé med rosmarinkryddad gräddsås sen igår?

Nä! Jag drar! Kanske högkullen på Kinnekulle för att kolla vad som finns i buffén. Eller Hjo? Får se vad som faller mig in när jag kommer utanför 50-skylten.
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Angry

I dag är det riktigt höstrusk hos mig.
    Jan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg