Senare tid har jag försökt styra mitt år. Jobba på vintern å köra Mc på sommaren. Funkar inte riktigt, men en god målsättning .
Jan
Jag och min hustru har varit på bilsemesterresa med hotellövernattning - i Jönköping! Dä ni!
På vägen dit blev det ett måltidsuppehåll vid Hjo och jag har funnit MATSTÄLLET, nämligen Stampens Kvarn, alldeles utanför Hjo längs 195;an. I fredags serverades fläsklägg och rotmos alt. kummel med stuvad potatis. Vi provade var sin rätt och det smakade så där extra gott som det bara kan göra ibland.![]()
![]()
Inte öppet på Måndagar men kommer man förbi vid lunchtid så kan jag varmt rekommendera stället.
Resten av uteätandet var också OK men nådde inte riktigt samma höjder. Kul när man finner en riktig pärla.
Det blev att vi svängde runt långa sjön vilket tog närmare 2 dagar och blev kanske 50 mil. Det går fortare när man kör mc på det mindre vägnätet....![]()
Ove
Fick telefonrapport direkt från lyan att det gällde vägspaning. Bra, men jag undrar lite var den annonserades?
Vädret liknar skit som det gjort bra länge nu. Regnet hänger i luften utan att kunna bestämma sig för om det ska falla ner eller dra bort. Går man ut så blir man blöt, kör man bil får torkarna gå på intermittent hela tiden, stannar man inne blir man till slut ganska uttråkad. Får göra något - jag tror jag bakar....
![]()
Ove
http://www.thelocal.se/20141116/swed...mber-on-record
Many Swedes spend November wondering where the sun has gone and this year has been greyer than usual with the month promising to be the darkest on record in some parts of the country.
/Erik
Nu har jag ingen lust att köra, jäkla trist väder.
Jan
Hade också hoppats men nu kommer jag nog att hänga in kostymen i garderoben och invänta att fåglarna börjar återvända till högan nord. Om det rätta vinterföret kommer - vilket knappast är troligt - får jag väl plocka ut en hoj ur skåpet, annars får jag väl göra en vända med laddaren vilket jag räknar som fusk. En resa på hösten brukar vara nog för att hålla laddningen under vintern. Jag förvarar ju hojarna kallt....
Ove