Faktiskt inget större problem. Jag har ju lite vana kvar sen jag körde för längesedan, bara att ruska liv i tekniken som är lite annorlunda mot storhjuling. Man låter hojen fara omkring som en dammtrasa och är mjuk i midjan. Kroppen passerar rakt över gropen(/guppet) men hjulen går bredvid. Det är en lätt scooter på bara 150 cc så det går att vara lite vild. Bra träning att köra på skogsstigar, man blir som barn på nytt.
Prova inte samma sak med en storscooter eller jumboscooter för då blir det hjulen i gropen och då guppar det!![]()
Ove
Håll ut ni gamle, citat från Lars Englund, chefsläkare på Transportstyrelsen:
"Friska 100-åringar kör bättre än friska 40-åringar och mycket bättre än friska 18-åringar"
Rubriker: "Kör bil så länge det går." "Ingen grupp dödar så liten andel andra i trafiken som 75+"
Detta gäller bilkörning och det står också i texten att det är säkrare att köra bil än att gå eller cykla.
Detta är taget ur tidningen Veteranen.
Ove
Ni skall få en absolut sann historia om vad statistik verkligen kan visa.
En försäkringssäljare fick en utskällning av chefen eftersom han tecknat en svindyr livsförsäkring på en 100-åring.
Säljaren svarade, att statistiken visar att det är så få hundraåringar som avlider.![]()
En fin morgon, men kall. för någon timma sedan gick solen upp och det var - 5 grader. Lite för kallt för att jag ska ha lust att köra ut.
Satt och slölyssnade på radio och löste korsord till kaffet och då var det en man som pratade om medelmåttor och hade den åsikten att det är helt OK att vara medelmåtta. Jag kan bara hålla med, det är jobbigt att tillhöra eliten oavsett vad. Jag kommer aldrig att bli kung på att köra motorcykel, liksom nästan alla andra, men jag är nöjd ändå. Det är några få som kommer till den absoluta toppen och heter Rossi, Lorenzo, Pedrosa och några till som är där, sen kommer den långa raden av medelmåttor även i MotoGP-gänget trots att dom jobbar lika intensivt på att bli bäst. Var vi andra som druttar omkring lite som det faller sig hamnar på skalan är ganska självklart.
Kung och bäst är man när man nyss lärt sig något och ännu inte insett att man inte kan mer än lite av grunderna. Sen kommer erfarenheten och slipar av udden och man börjar förstå hur lite man egentligen fått till sig. Läste ytterligare en sanning - farligast lever man på MC under säsong 2 och 3 när man känner sig säker på körningen men fortfarande är grön.
Ta´t lugnt därute!![]()
![]()
Ove