Med de vuxnas rätt tar vi oss friheten att sprida julen detta år med början Söndagen före och sen fortsätter vi i den takt som går fram till att det firats färdigt. Julafton hela veckan alltså - men sillen och skinkan kommer inte att vara med hela tiden. Skönt eller elände - vet ej, men värt att prova. Den hysteriska stressen med att vara överallt samtidigt slipper vi iallafall.
![]()
![]()
Ove
Visst kan det vara skönt att slippa stressa upp sig inför julen. Det var nog lite annorlunda då vi var unga. Då betydde julen lite mera för oss. Numera verkar det som om vi skall fira julen bara för handlarnas skull och även de andra som profiterar på en förut så fin högtid.
Visst vill vi att barnen skall få sina presenter och ha trevligt, men det får de väl med mobilen klistrad vid örat eller surfplattan framför ögonen.
![]()
Granar ingick i nya vinterhojgaraget, rödgran, silver,ide ,kungs,plus diverse tujor. Typisk 60-70tals trädgård.
Tur man är en man med Stihl. Brrrrrrrrrrrrrrr
En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t
Inte dåligt - innegranar av födseln.
Hos mig kom granen och ställde sig utanför dörren, helt obeställt, så jag har kunnat medverka i att koka knäck, rulla negerbollar och lite sånt+ att jag rullat 310 köttbullar idag på lika delar blandfärs och älg.
Bilen är besiktigad liksom jag själv. Påpekande om lite glapp i bakvagnen, på bilen alltså men det kan nog bli samma besked när svaret kommer som gäller mig själv.
Senast redigerat av Ove den 2013-12-18 klockan 22:04.
Ove
Jaha nu har det kommit - beskedet på min egen besiktning. Samma som på bilen, glapp i bakvagnen, eller som läkaren sade - ett litet diskbråck mellan L4 och L5. Inget som måste åtgärdas men tiden läker.
Revbenen är stekta och ska bara värmas till julluncherna om dom inte som vanligt glöms bort. Brysselkålen och det där som bara måste finns hemma så nu kan vi börja med första julfirandet redan i morgon. I dag blir det pizza.![]()
Senast redigerat av Ove den 2013-12-21 klockan 18:07.
Ove
God jul på er alla, gubbar och tanter i alla åldrar!
![]()
Ove