I dag blir det utflykt till Målilla å tändkulans vänner
I dag blir det utflykt till Målilla å tändkulans vänner
Jan
Som extrem småbrukare körde jag iväg skörden av ärtor på lilla scootern idag. Bara att packa fullt mellan skölden och sadeln och lägga så brett det gick och så lite extra i påse packat ovanpå.
Kaninerna ville inte ha ärtor så det blev godis för oxen Emil och han fick även ett par mackor som efterrätt. Dom var egentligen avsedda för hönsen.... Jösses vilket matvrak!
Alltså, djuren är gudskelov inte mina, men det händer att jag får en bit av dom ibland och jag har blivit lovad en kanin när det blir dags, () så jag får väl se till att bidra med lite foder.
Kändes helt rätt att köra iväg med hölass på scooter.
![]()
Ove
Snurrade runt lite i Sjötorp på väg hem ifrån Lima, men när jag förstod att ni tog Lördag= lögaredag på alvar vände jag hojen på stuberten o körde hemmåt. Badkruka som jag är. Var Du i Ove?
En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t
Men hallå! Du kunde ju hojtat till, jag var på land. Min roll i det hela var att under loppet finnas med lämpligt fordon i närheten för att skjutsa hem ev. simmare som bröt under sträckan så att dom slapp gå barfota.
Eftersom det kom åska, regn och blåst så fick starten skjutas upp 45 minuter tills det "bara" regnade. Det var första gången jag sett funktionärerna bli blötare än dom som sam!![]()
Ove
Ett märkligt fenomen funderade jag på idag. Skall nämligen köra en massa skräp till återvinningen. Men varför tar det större plats och verkar så mycket mera när det skall kastas? Kan även fundera på varifrån allt kommer.![]()