Sidan 311 av 548 FörstaFörsta ... 211261301309310311312313321361411 ... SistaSista
Resultat 3 101 till 3 110 av 5473

Ämne: 60+

[QUOTE=Ove;72231] Vet! Död mus luktar skam, liksom mjölk. Barn som fikar under färd och provar att dricka ur tetrapac kan spilla omkring sig. ]

Prova med ättika på ett fat. Eller http://www.kjell.com/sortiment/hus-h...ora-rum-p40441
    Jan-Olov

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    På tal om lukt. Köpte idag en bit Falbygdens Svarta Maja, en stark ost med en mycket speciell odör, bar för att testa. Ficx en liten chock då jag öppnade förpackningen. den var så lagrad att sista förbrukningsdagen var mycket nära. Håshållsost släng dig i väggen.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    På tal om lukt. Köpte idag en bit Falbygdens Svarta Maja, en stark ost med en mycket speciell odör, bar för att testa. Ficx en liten chock då jag öppnade förpackningen. den var så lagrad att sista förbrukningsdagen var mycket nära. Håshållsost släng dig i väggen.
    Är den släkt med Svarta Sara, som jag tror den hette, är det en ost med massor av arom utan att vara svidande stark i gommen. Mycket god, men det var längesen, förbud mot att förvara ostar av den kalibern inomhus nämligen.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Övervintrar, känner ingen abstinens som jag ofta gjort tidigare. Jag var ute i skjutkojan och fixade rökgången idag. Fyllt med 1,5 dm fågelbo så det var inte konstigt att det rök in. I morgon skall jag till skogs och passa på rådjur en stund.

Som det är för tillfället vill jag helst inte sticka ut näbbet genom dörren utan ett riktigt bra ärende för jag fryser nämligen. Jag ska väl försöka komma till skogen och härda min slappa kropp med lite gallring och vedhämtning så kanske lusten kommer igen.

Sitta i fartvind känns bara motigt så jag avvaktar lugnt till värmen ligger stadigt över nollan och det lär väl dröja tills frami Mars. Scootern skulle kunna vara aktuell men även den kräver annat än blankis med snö på toppen för att funka.
    Ove

Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Full gas, sex växlar o Kopplingen på styret. "Kör så det ryker". Trekvart senare var utfarten, gårdsplanen o vägen till logen ren från snö. Men inte gav körningen samma frihetskänsla som med Shaking Davidson eller Suzukin inte.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Full gas, sex växlar o Kopplingen på styret. "Kör så det ryker". Trekvart senare var utfarten, gårdsplanen o vägen till logen ren från snö. Men inte gav körningen samma frihetskänsla som med Shaking Davidson eller Suzukin inte.
    Blir lika illa här. Får ta ut min gamla 650 och flytta på snön. Inte riktigt samma fartkänsla.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Vaknade väldigt tidigt i morse och började undra vaför hustrun tittar på TV innan kl 5? Nejdå inte hon, för hon sover. går ned för att se vad som gäller men konstaterar snabbt att TV;n är på därför att ingen stängt av den.

Ingen idé att somna om för det ska jagas om några timmar. Till skogs och känner mig lite ensam. Bara en hare har gjort spår i nysnön. Undrar lite och vänder tillbaka till byn och då möter jag några av dom andra gossarna.
    Jagar igenom en såte utan resultat och vi ställer om oss. Då kom första rådjuret förbi där jag satt tidigare. Hund på spåret igen, det smäller snart och ett djur är fällt. Hunden kommer igång igen och plötsligt hör jag att det är något på gång - sen tyst igen. Jag har stenkoll in i skogen när jag skymtar något i ögonvrån och då har ett rådjur smugit förbi och jag får göra helt om. Trycker av och djuret faller på stället. Tyckte det small dåligt men det var nog mycke spindelväv i pipan för jag har inte lyckats fälla något på flera år.

Snabbt hem och till bilverkstad för att få ett nytt hjullager vilket visade sig ta hela eftermiddagen för det satt fast något infernaliskt. Blir dyrt tänkte jag - men icke. Mer än tre timmars jobb och grejer för 2,2 tusen... Tänk om det varit på en MC verkstad.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Är det Hondan som fick ett nytt lager, vad nu modellen heter..?

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Är det Hondan som fick ett nytt lager, vad nu modellen heter..?
    Jo, det var Hondan. HRV heter modellen och den har gått över 17.000 mil så att ett lager pajar kan vara den förlåtet.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Vinter är det och kallt som skam! Ja ja, bara 15 grader nu på kvällen och det var 8 mitt på dagen, men dom grader jag har är jädrigt kalla. Sjön är väl fortfarande öppen och då blir det rått. Jag stannar inne om jag inte måste gå ut. Jag har en big lunta att skriva så det kommer att ta tid eftersom jag knappt är skrivkunnig. Sysselsättning finns.

Ang. mässan så ska jag försöka pallra mig dit på Lördag tillsammans med sonen. Ska se om det går att identifiera något hojenfolk där. Får väl leta upp Klaus hoj och se om det finns någon samling där. Annars ska jag spana efter Monstran och om det finns någon ATV som kan falla på läppen. Stora förväntningar på nyheter finns icke för det rör sig inte mycket på den fronten.

Damerna: Hustru, sonhustru och lilla barnbarnet ska ut och inventera Stockholm. Tåg är det som gäller för resan och det är verkligen kul att åka tillsammans med den lilla. Full rulle hela tiden.
    Ove

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •