Skulle egentligen varit i skogen idag , men jag vaknade sent och var inte alls redo när telefonen ringde. Av stod alltså.
Blev en tur istället, med Sigrid.

Körde iväg söderut och kom i närheten av Varnhem så då var det bara att fortsätta till Trandansen. Drog sen iväg mot Kinnekulle via Skara och sen så småningom hemåt. Alltså Tranresans "normalrunda". Blev som vanligt ca. 20 mil.
Händelser på vägen: På väg mot Lerdala i den skarpaste och dessutom skymd vänsterkurva möter jag en stor j-a traktor med dubbelmontage och en harv som sticker ut en meter extra som hänger bakpå. Som tur var genade jag inte men jag fick ändå problem för hela vägen var full. Traktorns bromsar var naturligtvis normalkass men mina fungerade så att jag fick ner farten så pass att traktorföraren hann väja lite så det blev en dryg halvmeter väg åt mig. Ska det egentligen inte vara en bil som kör före och varnar när det är så uppenbart farligt som i detta fallet? Förstår svårigheterna med det men ändå?
Vid Trandansen: En pippi - en björktrast. Ändå var det 10.000 tranor där för några dagar sen, men dom kommer tydligen inte dit förrän på kvällen.
Vädret: Fint och soligt ca 5 grader när jag körde iväg. Kom under ett moln i närheten av Billingen och det följde mig minst 10 mil. Norr om Skara började det dessutom att regna och då saknade jag verkligen fodret i jackan. Får börja leta.
I morgon må det vara hur fint åkväder som helst, jag har viktigare för mig: Ska vara barnvakt åt barnbarnet.