Ursprungligen postat av
Susie
Om nästan två veckor är det äntligen dax att återigen äntra hojen för en 2:a uppkörning ute på Gillinge i Stockholm. Efter två lååånga, långa månaders väntan på min bokade tid. Det har varit segt, traggligt, småmotigt och helt underbart roligt under den här tiden.
Det har krävts en hel del karaktär att fortsätta nöta kryp och bromsningar, tyvärr ej högfarts delen då vi ej kunnat hitta nån stans att köra. Utan jag har försökt att dela upp banan och övat delarna varförsig.. Jag har kört i mörker, regn (men det har vi väl alla gjort denna sommar herregud :-) ), långturer, kortturer, fikat med Ove och Håkan i Askersund i sommar, som introducerat mig här på hojen .nu. Varit på knixkurs (förra helgen i Tuvängen) hur skoj som helst med super duktiga instruktörer och en himla massa trevliga hojåkare i alla åldrar. Tyvärr körde en kille omkull och skadade sig så körningen avbröts av förståeliga skäl.Jag hoppas av hela mitt hjärta att det gick bra för honom.
Så nu sitter jag här och väntar i regnet på att min körskolelärare ska höra av sig på min förfrågan om en sista bantid så jag kan nöta högfartsdelen en sista gång innan uppkörningen.
Lycka till alla ni som också kämpar & tragglar och stort GRATTIS till alla er som blivit klara den här sommaren, blir så glad varje gång jag läser att någon fixat det för det sporrar en att nöta på. Sist men inte minst vilka pärlor ni alla andra är som peppar oss här på forumet!!
Avslutningsvis, Frank Tagliano i Lilyhammer;
"I just want to drive a car (mc) not a space shuttle"