Sidan 271 av 548 FörstaFörsta ... 171221261269270271272273281321371 ... SistaSista
Resultat 2 701 till 2 710 av 5473

Ämne: 60+

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Fan också! Nu är jag utan bil också. Lilla Skodan som gjort sin tjänst med UtmärktBerömGodkänt i flera år har sagt upp sig. Värmlandsäventyret satta tydligen större spår än jag kunde ana.

Körde helt lugnt på jämner väg i ett samhälle när det plötsligt sa KNORRK i bak på vänster sida? Hustrun och jag tittar på varandra och undrar. Inget ovanligt som det verkar till vi kom en km till då sade det KNORRK igen och vi hade fjädring som en gokart.

Ut och tittar - på en Skoda lowrider, åtminstone i bakändan. Så småningom till verkstad och får lite idé om kostnaderna som närmar sig det pris som jag en gång gav för den = ingen idé alltså.

Nåja! Vi har ju fortfarande den lilla scootern!
    Ove

Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Fan också! Nu är jag utan bil också. Lilla Skodan som gjort sin tjänst med UtmärktBerömGodkänt i flera år har sagt upp sig. Värmlandsäventyret satta tydligen större spår än jag kunde ana.

Körde helt lugnt på jämner väg i ett samhälle när det plötsligt sa KNORRK i bak på vänster sida? Hustrun och jag tittar på varandra och undrar. Inget ovanligt som det verkar till vi kom en km till då sade det KNORRK igen och vi hade fjädring som en gokart.

Ut och tittar - på en Skoda lowrider, åtminstone i bakändan. Så småningom till verkstad och får lite idé om kostnaderna som närmar sig det pris som jag en gång gav för den = ingen idé alltså.

Nåja! Vi har ju fortfarande den lilla scootern!
    Tänk att det slår inte fel: börjar det jävlas så fortsätter det!
    Beklagar eländet!

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av mirrisen Visa inlägg
    Tänk att det slår inte fel: börjar det jävlas så fortsätter det!
    Beklagar eländet!
    Äschdå. Är man slutanvändare så är man. Bilen pajade på förmiddagen och innan natten stod en annan på gården. En Honda HRV den här gången. Bilar är inget problem - finns i mängder.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Typiskt. När jag /vi hade två bilar och den ena krånglade så hände det ofta att den andra också krånglade, när den verkligen behövdes Nästan magiskt det där.

Honda HRV har jag ett gott öga till, har intresserat mig för några exemplar av modellen, skall bli intressant att höra dina åsikter om den Ove.

//Håkan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Typiskt. När jag /vi hade två bilar och den ena krånglade så hände det ofta att den andra också krånglade, när den verkligen behövdes Nästan magiskt det där.

Honda HRV har jag ett gott öga till, har intresserat mig för några exemplar av modellen, skall bli intressant att höra dina åsikter om den Ove.

//Håkan
    För tidigt för tyckande utöver första intryck... men, den är lite stor. Inte tillnärmelsevis så klumpig som de flesta stadsjeeparna men ändå en bit att finna väg för om man ska dra älg eller nåt sånt. En Jimny eller Samuraj år ju mycket bättre vid sidan av vägen. Det finns ju inte ens lågväxel så man får väl acceptera att den inte klarar allt. Det går väl inte så bra att köra trial med en landsvägshoj heller. Annars verkar den rätt trevlig.

Får återkomma med betyg senare.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Äntligen är jag en nästan hel människa igen. Bil finns igen sen några dagar, där hann ingen abstinens uppstå. Greta är tebax och besiktigad och med nytt batteri och servad och körklar. Det kändes skönt att dra järnet genom växlarna och efterlämna en ljudmatta på bortemot 85 dB bakom mig när jag i förbifarten drog om några bilar.

I morgon kommer Sigrid() att vara klar med ny tuta, nya styrlager och kroppsvätskor utbytta. Då kommer jag nog att ha lite svårt att ta kortaste vägen hem.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Nu har det gått troll i maskineriet. Hämtade Sigrid från service och allt var bra men jag tog en liten avstickare och tutade på en kompis efter 2-3 km. Stänger av och pratar en stund och när jag sen försöker starta - inte en tändning? Jag satt väl i och försig med handen på gasen och kanske snurrade lite på rullen men det kan väl inte sura ner motorn? I vilket fall så startade den inte och det luktar bensin.

Jag fick låna hans scooter för att komma hem. Har barnbarnet på besök så jag ville inte vara borta för länge.

I morgon ska jag göra ett nytt försök, sen blir det verkstad om det inte fungerar. Just nu är hojarna billiga.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Kanske det är så enkelt som att du tryckt in dödarknappen?????
    Själv använder jag aldrig knappen.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kanske det är så enkelt som att du tryckt in dödarknappen?????
    Själv använder jag aldrig knappen.
    Nejdå, noggrannt kollat och om den är intryckt går inte ens startmotorn. Med största säkerhet sur. Tändstiftet sitter så bra till att man måste ta bort tanken för att komma åt det! Bara att vänta tills det dunstat på normalt sätt och funkar inte det så blir det tebax till verkstad.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Tog en sväng ut på småvägarna i kväll. Kul att bara titta runt på alla fina gamla hus som sommargästerna försöker bevara. En del tar på sig stora renoveringsobjekt medan andra bara målar lite. Lantbrukarna sliter med att få ihop foder till både kor och hästar långt fram på kvällarna nu. De är ju ett segt släkte som ju tyvärr ibland hånas av diverse soffpotatisar, som tycker mjölk är för dyrt och ger sina barn läsk i stället
    I vilket fall som helst, så är en lugn och stilla kvällstur en fin åkupplevelse.
    Tur att jag tog det ovanligt försiktigt, för i en skarp kurva hade en bil kört utanför asfalten och dragit upp en massa grus på den och likaså på ett annat ställe lite längre fram. Hoppas bara det inte kommer någon på en sporthoj där eftersom asfalten är inbjudande nylagd.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •