Fan också! Nu är jag utan bil också.
Lilla Skodan som gjort sin tjänst med UtmärktBerömGodkänt i flera år har sagt upp sig. Värmlandsäventyret satta tydligen större spår än jag kunde ana.
Körde helt lugnt på jämner väg i ett samhälle när det plötsligt sa KNORRK i bak på vänster sida? Hustrun och jag tittar på varandra och undrar. Inget ovanligt som det verkar till vi kom en km till då sade det KNORRK igen och vi hade fjädring som en gokart.
Ut och tittar - på en Skoda lowrider, åtminstone i bakändan. Så småningom till verkstad och får lite idé om kostnaderna som närmar sig det pris som jag en gång gav för den = ingen idé alltså.![]()
Nåja! Vi har ju fortfarande den lilla scootern!
![]()

Fan också! Nu är jag utan bil också.
Lilla Skodan som gjort sin tjänst med UtmärktBerömGodkänt i flera år har sagt upp sig. Värmlandsäventyret satta tydligen större spår än jag kunde ana.
Nåja! Vi har ju fortfarande den lilla scootern!
Ove
Svara med citat

För tidigt för tyckande utöver första intryck... men, den är lite stor. Inte tillnärmelsevis så klumpig som de flesta stadsjeeparna men ändå en bit att finna väg för om man ska dra älg eller nåt sånt. En Jimny eller Samuraj år ju mycket bättre vid sidan av vägen. Det finns ju inte ens lågväxel så man får väl acceptera att den inte klarar allt. Det går väl inte så bra att köra trial med en landsvägshoj heller.
Äntligen är jag en nästan hel människa igen. Bil finns igen sen några dagar, där hann ingen abstinens uppstå. Greta är tebax och besiktigad och med nytt batteri och servad och körklar. Det kändes skönt att dra järnet genom växlarna och efterlämna en ljudmatta på bortemot 85 dB bakom mig när jag i förbifarten drog om några bilar.
) att vara klar med ny tuta, nya styrlager och kroppsvätskor utbytta. Då kommer jag nog att ha lite svårt att ta kortaste vägen hem.