Fick just veta: Erik Nordevall som vi tittat på i Forsvik några gånger kommer till Sjötorp 16;e Juni och visas 17;e och 18,e. Det är alltså fiolbåten, hjulångaren, en kopia av den som ligger på Vätterns botten utanför Hästholmen. En del festligheter runt det hela tror jag att det blir också.
![]()
Ove
Har den hojdäck![]()
Fanken också!! Det går ju nästan att åka skridskor igen. -8 på morgonen. Som tur var prickade vi in en Tranresa i sista ögonblicket innan kylan kom tillbaka. Det jäkliga är ju för alla småfåglar som kommit lite för tidigt och hojåkare som glatt sig i förtid. Verkar dock bli bättre efter påsk.
Ser fram mot Vårturen här i Värmland och hoppas på många deltagare.
Vi ses och hörs.![]()
-9 i Bohuslän kl 0630 i morse
nu har temp steget til -2,5
Så man kanske kan få åka en tur ut på dagen
Inte en sky på himmelen
![]()
Vi skall inte klaga på snödjup. Ett ställe i Norge som vi besökt några gånger, Strynfjället.Där har de sommarkidåkning. Nu har de 840 cm snö på toppen och bara 650 cm i dalen. Det ÄR cm. Vi var där ett år i slutet av Maj och då var snödrivorna fortfarande högre än bussarna.![]()
Precis kommat tilbaks efter ca 20mil på hojen
inte så kallt +5-7 grader
Ull underställ gjör gott under skinnbyxarna och goretechjakkan
Litt grus igjen på dom minsta vägarna men med et 60+ falckblikk bak dom progresiva glasögonen
så var det inte nogra problem. Jag fikk ocså öga på nogra tranor ute på et jorde
så då har jag iallafall sett nogra ut av dom i år också