Här hemma var det en kille med en gammal Volvo som körde ganska hårt på isen, när han kom i land så tog bilen eld. Jag har ingen förståelse för dem som buskör lite kors och tvärs över sjön för dom är inte bara en fara för sig själva utan alla andra, som vill fiska eller bara promenera. Skall det köras på sjöisarna så skall det vara organiserat så att riskerna minimeras, dess utom lär man sig mycket mer om man kör en skottad bana där kasten kommer i kurvan, det är då man lär sig parera.
Jan-Olov
Man borde hålla käft. I natt kom de 2 dm snö.
Jan
Hade gärna tagit emot den snön, men generös som jag är , så får ni gärna behålla den. Vi har för närvarande ca 5 cm, vilket i allafall ger en illusion av vinter.
Skall ge mig ut på en liten tur i morgon. Skall ställa färden mot Glaskogen. Nu är ju risken ännu ganska liten att möta turister och mygg. Värsta faran är faktiskt folk som har sk. stadsjeepar och ligger och drar på lågväxlarna mitt på vägarna då det kommit ett par cm snö. Att kolla i backspegeln verkar vara för svårt för dem. Nu har jag monterat kompressorhorn på hojen, så nu jäklar!!!!!!!!!!![]()
Fin småvägstur idag. Hade kommit lite snö på gruset , så det var fint väglag.
Lite väl tidigt att reka vägarna som skall vara med på Vårturen i Maj ännu.
Man vet aldrig vad vägförvaltningen hittar på för något. Verkar som om de börjat mer och mer att lägga på någon sorts väldigt grov makadam på småvägarna. Antagligen för att öka bärigheten för timmerbilarna som ju kan väga upp till 60 ton. Då gäller det ju att ha lite grova däck och en hoj som man kan stå och köra.![]()
Ojoj. nu har takdroppet kommit till småland.
Jan