Plogtraktorns första resa på byavägen denna vinter. Hund husse å bysse drog iväg för att leta ett harslag. Haren hade nog sovit kvar i daglegan i natt, inte ett harslag. Husse hade glömt lägga på fästvalla,jäkla bakhalt alltså.
Plogtraktorns första resa på byavägen denna vinter. Hund husse å bysse drog iväg för att leta ett harslag. Haren hade nog sovit kvar i daglegan i natt, inte ett harslag. Husse hade glömt lägga på fästvalla,jäkla bakhalt alltså.
Jan
Skulle nog behövt fästvalla på hojen idag. På småvägarna är underlade is med delvis plogad snö ovanpå. Bakänden viftade ungefär som en glad boxer om man drog på lite för hårt. Annars en mycket fin tur med en nyservad hoj. märks faktiskt att den har nyjusterade ventiler. Går jämnare på låga varv.
Lite försiktigare hantering av gasrullen är ju att rekommendera när man inte har endurodubb, för annars så är ju risken stor att man står med hojen åt fel håll efter en skarp kurva.![]()
Blev stoppad av polis igår. Fick blåsa och visa kortet och det var längesen sist. Försökte förklara att det som fastnat på kortet faktiskt föreställer mig men då sa den fräcka människan att det var väldigt likt. M.a.o. ser jag ut som en kriminaldåre modell syramördare i en gammal stumfilm. Nja, jag fick åka vidare iallafall.
![]()
Ove
Instämmer helt och fullt! Lite abstinens som måste köras bort är en fin krydda på hojlivet. Som att kolla runt efter tranor och titta till sjön så att isen försvinner när det är kallt och jäkligt är egentligen ingen njutning om det inte vore för att man kan köra igen. Grus på vägerna, småhalt och lite "farligt". Gud va gõtt!!
![]()
Ove