Sidan 229 av 548 FörstaFörsta ... 129179219227228229230231239279329 ... SistaSista
Resultat 2 281 till 2 290 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2281
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Sitter och funderar inför en måsterresa. Totalt ca 30 mil vilket inte är något problem i sig men det blåser. Skog har gått omkull lite varstans i området och kan ha hamnat över vår väg så det är att rusta med extrakläder. Ett annat bekymmer är att vi kommer att ha hård och byig sidvind på bortemot 10 mil vajerväg - en riskfaktor som väghållaren bjuder på. Skulle inte köra MC på den vägen i sån här blåst.
    Att köra mc i hård blåst kan ha sina risker. För några år sedan körde vi över Dovrefjäll i Norge i mycket hård blåst. Skulle just köra om ett husvagnsekipage, då plötsligt hela ekipaget for över på fel sida av vägen i blåsten.
    Ser ju här hemmaikring hur många träd som ramlar ner över småvägarna. Inte kul att få ett träd över sig.
    Det viktigaste man har med sig är ju trots allt en mobiltelefon. Men det jäkliga är ju att alla telefoner har ju inte täckning överallt.
    Vet inte hur det är med larmnumret 112, om det funkar oavsett teleabonnemang.
    Vet någon???????

  2. #2282
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Unhappy

    Blir nog hemma i dag, Den där Emil busar kraftigt här i dag.
    Jan

  3. #2283
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tv soffan 20,00 i hjälm å handskar
    Jan

  4. #2284
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tv soffan 20,00 i hjälm å handskar
    Även jag såg filmen fastän utan handskar. Hade varit svårt att manövrera kaffet och kakan annars.
    Ove

  5. #2285
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Nu vet ni varifån ordet Stand-up kommer i från jättebra film, fantastisk naturpark Men vi har många fina vägar och natur båda her i Sverige och Norge Skal forrestan på stand-up teater samma helgen som Mc mässan i Gtb Två flugar i en smäkk. Spännande frugan blir nöyd och jag blir nöyd


    _______________
    Simen

  6. #2286
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Sista juldagen för denna gången. sen blir det vardagslunk några månader. Snöfritt än så länge i mina trakter, men det kommer nog snart för det blåste riktiga polarvindar när jag tog en kort morgonpromenad.

    Hur ser det ut framåt? Mässan? Simen ska dit och kommer nog inte att behöva vara ensam där för det brukar vara välbesökt. Får se om jag kommer iväg...

    Framåt våren: Tranresan? Hur är intresset för årets första träff, ska vi köra i vanlig ordning eller hitta på något nytt? För min del tycker jag att det ger en bra start på säsongen och väderguden Jan brukar vara i sitt esse så vårsolen har värmt var gång.
    Ove

  7. #2287
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Mässan skall väl besökas är de tänkt. Skall plocka ihop hojen nästa vecka, så att det går att komma igång med lite åkning igen.:hello
    Köpte hojen för ca två år sedan. Fick hem den och bytte olja i den. Använde då syntetolja. blev ganska besviken över att den drog rätt så mycket olja. Lurad tänkte jag och såg alltid till att ha med en flaska i reserv vid längre turer. Fick fylla på rejält var 50:de mil.
    I september 2011 bytte jag olja till vanlig mineral och har inte behövt fylla på sedan dess.

  8. #2288
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Mässan var det ja. Ska försöka komma dit om jag får till det. Så mycket väntar jag mig inte av utställningen för det är väl som det brukar - mest uppiffad skåpmat och enstaka nyheter - men det är kul med allt folket och man kan träffa en del gamla bekanta där som man aldrig ser annars, kanske en del man annars bara träffar via forum.

    Aktivitet med hojarna = noll här. Det har kommit lite snö, kanske 3 cm och den verkar vilja ligga kvar. Får bli andra aktiviteter. Idag "De Äldres Fest" med allsång, kaffe, bulle och tårta. Ja ja, ni kommer dit ni andra också om ni inte redan är där...

    Annars är det väl med vinter som med arbetslust - sätter man sig ner och väntar tillräckligt länge så är den över.
    Ove

  9. #2289
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Mässan skall väl besökas är de tänkt. Skall plocka ihop hojen nästa vecka, så att det går att komma igång med lite åkning igen.:hello
    Köpte hojen för ca två år sedan. Fick hem den och bytte olja i den. Använde då syntetolja. blev ganska besviken över att den drog rätt så mycket olja. Lurad tänkte jag och såg alltid till att ha med en flaska i reserv vid längre turer. Fick fylla på rejält var 50:de mil.
    I september 2011 bytte jag olja till vanlig mineral och har inte behövt fylla på sedan dess.
    Har jag ju sagt åt dig i fem år
    Jan

  10. #2290
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Har jag ju sagt åt dig i fem år
    Jo men visst. Ju äldre man blir ju tjurskalligare blir man.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •