Att köra mc i hård blåst kan ha sina risker. För några år sedan körde vi över Dovrefjäll i Norge i mycket hård blåst. Skulle just köra om ett husvagnsekipage, då plötsligt hela ekipaget for över på fel sida av vägen i blåsten.
Ser ju här hemmaikring hur många träd som ramlar ner över småvägarna. Inte kul att få ett träd över sig.
Det viktigaste man har med sig är ju trots allt en mobiltelefon. Men det jäkliga är ju att alla telefoner har ju inte täckning överallt.
Vet inte hur det är med larmnumret 112, om det funkar oavsett teleabonnemang.
Vet någon???????![]()

Sitter och funderar inför en måsterresa. Totalt ca 30 mil vilket inte är något problem i sig men det blåser. Skog har gått omkull lite varstans i området och kan ha hamnat över vår väg så det är att rusta med extrakläder. Ett annat bekymmer är att vi kommer att ha hård och byig sidvind på bortemot 10 mil vajerväg - en riskfaktor som väghållaren bjuder på. Skulle inte köra MC på den vägen i sån här blåst. 

Svara med citat
Även jag såg filmen fastän utan handskar. Hade varit svårt att manövrera kaffet och kakan annars.
Ove
jättebra film, fantastisk naturpark
Men vi har många fina vägar och natur båda her i Sverige och Norge
Skal forrestan på stand-up teater samma helgen som Mc mässan i Gtb
Sista juldagen för denna gången. sen blir det vardagslunk några månader. Snöfritt än så länge i mina trakter, men det kommer nog snart för det blåste riktiga polarvindar när jag tog en kort morgonpromenad. 
Aktivitet med hojarna = noll här. Det har kommit lite snö, kanske 3 cm och den verkar vilja ligga kvar. Får bli andra aktiviteter. Idag "De Äldres Fest" med allsång, kaffe, bulle och tårta.