Sidan 227 av 548 FörstaFörsta ... 127177217225226227228229237277327 ... SistaSista
Resultat 2 261 till 2 270 av 5473

Ämne: 60+

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Fint hojväder. ca 10 mil på småvägar. +9 å sol. Härlig hjul.
    Haft hojväder här också efter att stormen Dagmar lagt sig, men då var det att avverka annandagens överladdning av näringsämnen. Hemkommen igen, däst och go så hör jag att det började låta runt knutarna och det kommer att storma igen.

Alltså när jag kan så är det ett j-a väder och när jag måste göra annat så är det jättefint ute.
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Talking

Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Haft hojväder här också efter att stormen Dagmar lagt sig, men då var det att avverka annandagens överladdning av näringsämnen. Hemkommen igen, däst och go så hör jag att det började låta runt knutarna och det kommer att storma igen.

Alltså när jag kan så är det ett j-a väder och när jag måste göra annat så är det jättefint ute.
    Dagmar har nog oxå lillasyster
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Dagmar har nog oxå lillasyster
    Hmm, som det låter här verkar det vara en tvillingsyster. Väntar mig att det ska bli lite strömavbrott och sånt innan morgonen.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Fick strömavbrott natten till i går. Den kom tillbaka någon gång på eftermiddagen.
    Eftersom vi har haft hästar och tjurar i flera år och det brukar vara några avbrott per år så köpte jag för flera år sedan ett Honda elaggregat. Klarade kylskåpet och frysboxen med det. Både micron och kaffebryggaren funkar också, så det var ingen nöd.
    Vattenfrågan löst med en liten bensinpump som kopplas direkt till hydroforen. Vi har bergvärme, men om det är för kallt så kan vi elda med ved i den gamla pannan vid strömavbrottet.
    Sänder dock en tanke på de stackars föräldrar som fått tillbringa massor av timmar på olika järnvägsstationer tillsammans med sina små barn.
    Annars fint hojväder nu. Synd för dem som ställt in hojarna i förtid.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Blåste som attan under natten och ff under dagen var det en hel del vind. Inga strömavbrott på min kant men jag vaknade mitt i natten av konstiga ljud - ytterdörren stod på vid gavel och dunkade i väggen. Undrar hur det gått till. Inga tjuvar eller vilda djur hade iallafall kommit in.

Väder soligt och varmt. Om inte om hade varit hade det blivit en sväng, men mera besikning på sjukstugan + besök av mitt allra finaste och enda barnbarn gjorde att mcåkandet fick bero.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Jävvvvvvla förkylning! Frusen, snorig, hostig och nyser som besatt. Och det finns väl inget så sjukt som en karl som är förkyld?
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Talking

Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jävvvvvvla förkylning! Frusen, snorig, hostig och nyser som besatt. Och det finns väl inget så sjukt som en karl som är förkyld?
    Stackare
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Stackare
    Ja vad vill du?
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Bättre med förkylningen så det finns lite hopp om nyårsfirande. Stel i kroppen och träningsvärk i hela bröstkorgen av allt hostande, känns som efter en ordentlig vurpa. Lite röra på sig och en het dusch så fixar det sig nog.

Gott nytt år!
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    VI TAR VÄL ETT ÅR I TAGET OCH ÖNSKAR ER ALLA ETT RIKTIGT KUL HJULÅR,

inga allvarliga vurpor, men mycket trevligheter

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg