Bruuuuuunt blir väl skitbra?
Äsch då! Avundas för tillfället din tillgång till en ladugård. Barndomsminnen när man gick in där på vintern och kossorna stog och mumsade på sitt hö eller bara låg och idisslade. Luktade gott och det var en lite fuktig värme av alla stora djur.
Nu är det bara svinkallt ute i en luft som flyttar sig med uppemot kulings hastighet. Snökorn som en föraning om vad som ska komma. Undrar om vi ska får mera storm - det har redan gått omkull en massa trän p.g.a. Berits härjning. Jag tog mig ner till sjön tidigare idag och fick täcka om en eka som hon, Berit, hade klätt av.
Hustru och frissa har synpunkter på mitt utseende så jag måste ta mig ut i mörkret och kylan om en stund. Fyfadderuttan!![]()
Ove
Snön lyser vit på taken
GSar står å vilar i garagen
Jan
Tack för det. Jo jag hade väldigt trevligt. En tur på några mil med strålande sol nyfallen snö på granarna och lagom halkiga vägar.
Fin premiärtur, men lite ringrost i gashanden gör att det blev lite väl mycket vrid i utgången av kurvorna i början.
Skall komplettera med lite flera dubb mittpå däcket där de blivit slitna.
Elvärmen till sockor och handskar funkar bra. Visserligen var det bara 6-, men termostaten står på låg effekt nu.
just nu är det slädföre, men.......
Lussemorgon..... och ingen Lucia för första gången på en massa år. Känns lite tomt.
Det kommer att bli en dag med en del aktivitet. Först kommer en kille för att montera den nya värmen typ luft/luft och sen en resa till Skövde. Kommer att bli heltid idag för sen ska vi lasta in alla prylar som vi plockat bort för attt värmegubben ska komma till. Jag har hittat grejer som jag inte sett på mer än 10 år.![]()
Ove