Sidan 195 av 548 FörstaFörsta ... 95145185193194195196197205245295 ... SistaSista
Resultat 1 941 till 1 950 av 5473

Ämne: 60+

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Träffade idag på färd genom Glaskogen här i Värmland en trevlig äldre herre som körde en BMW 1100 gs. Efter lite samspråk så visade jag honom en försvarsanläggning från 1940. Den anläggningen finns att beskåda på www.fort118.se. Har ni möjlighet så åk och titta på den. Färden dit är i sig en höjdare. Om ni vill ha guidning , kontakta mig.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Träffade idag på färd genom Glaskogen här i Värmland en trevlig äldre herre som körde en BMW 1100 gs. Efter lite samspråk så visade jag honom en försvarsanläggning från 1940. Den anläggningen finns att beskåda på www.fort118.se. Har ni möjlighet så åk och titta på den. Färden dit är i sig en höjdare. Om ni vill ha guidning , kontakta mig.
    Intressant! Tar gärna guidnig vid tillfälle för det finns en del krigsminnen i västvärmland som jag skulle vilja se. Vår beredskap var ju god enligt Per-Albin.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Var på Operan på Skäret igår - Carmen. Mnja? Hade nog lite större förväntningar för jag har varit där tidigare och hört Aida som var lysande.

Den här gången var scenen en ganska konstlös silo som kunde skjutas ihop till en halv silo som man trixade lite med. Musikaliskt tyckte jag att det var lite tamt också så det blev en del poängavdrag. Det fanns några riktiga höjdpunkter med också, T.ex. Micaelas roll sjöngs suveränt och likaså Escamillio gjordes mkt bra.

Hoppas på lite mera färgstark föreställning nästa gång.
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Var på Operan på Skäret igår - Carmen. Mnja? Hade nog lite större förväntningar för jag har varit där tidigare och hört Aida som var lysande.

Den här gången var scenen en ganska konstlös silo som kunde skjutas ihop till en halv silo som man trixade lite med. Musikaliskt tyckte jag att det var lite tamt också så det blev en del poängavdrag. Det fanns några riktiga höjdpunkter med också, T.ex. Micaelas roll sjöngs suveränt och likaså Escamillio gjordes mkt bra.

Hoppas på lite mera färgstark föreställning nästa gång.
    Korröfestivalen är igång,massa nyckelharpa å knätofsmusik. Stackrarna får väl ha paraplyet i ena näven.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Korröfestivalen är igång,massa nyckelharpa å knätofsmusik. Stackrarna får väl ha paraplyet i ena näven.
    Ojdå! Där skulle man vara med! Den skandinaviska folkmusiken är helt fantastisk, men underskattad!
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009

Thumbs up Kul!

Igår ringde Simen och kände sig på åkhumör och frågade om jag var hemma idag. Så klart jag var!

Simen kommer till lunchdags så det blev en bit av helgens lämningar till honom också. Medan vi sätter oss till bords ringer Olle Å och frågar samma sak och jag berättar att Simen finns redan på plats. Olle kommer snabbare än vad jag kunnat ana så en kort promenad på byn gjorde att han fick vänta i ensamhet.

Nåja. en stunds samspråk i skuggan innan Simen får bråttom hem till sina plikter och vi reser tillsammans på lite mindre vägar till Källby där jag vänder hemåt och de båda andra fortsätter västerut.

Nä gubbar! Nu får vi fundera på en resa så vi får träffas en lite längre stunder. Olle har ev. planer på en Smålandstur. Kanske något för oss alla när den värsta värmen klingat av?

Tack för besöket Olle och Simen! Kul att få träffa er mitt i sommaren
    Ove

Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Jo du Ove. Vil tacka för en fin dag i hop med god mat och trevligt selskap Vi snurrade jo runt i kring på små vägar så jag hadde ingen aning om hva som var nord eller syd: och at det fantest not som hette öst eller vest Tråkigt nog så måste jag ta 44an til Uddevalla pga tidsbrist för vårt besök Olle försvann på 47an mot Vargön mot Vänersborg Jag dro videre mot Uddevalla fann så ut at motorväg er!!!! tråkigt Åkte så inn på gamla före detta E6an igjenom Munkedal Håby Dingle Hellevadsholm Rabbalshede före jag måtte inn på E6an siste biten hem

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Vi snurrade jo runt i kring på små vägar så jag hadde ingen aning om hva som var nord eller syd: och at det fantest not som hette öst eller vest Tråkigt nog så måste jag ta 44an til Uddevalla pga tidsbrist för vårt besök Olle försvann på 47an mot Vargön mot Vänersborg Jag dro videre mot Uddevalla fann så ut at motorväg er!!!! tråkigt Åkte så inn på gamla före detta E6an igjenom Munkedal Håby Dingle Hellevadsholm Rabbalshede före jag måtte inn på E6an siste biten hem

Tycker som du: Motorväg är tråkigt! Svänger bättre på dom små vägarna.
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Thumbs up

Välkomna till småland, ska fixa en stuga så ni kan vila emellan utflykterna.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Välkomna till småland, ska fixa en stuga så ni kan vila emellan utflykterna.
    Jag kan en bra genväg till Småland.
    Ove

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •