Sidan 187 av 548 FörstaFörsta ... 87137177185186187188189197237287 ... SistaSista
Resultat 1 861 till 1 870 av 5473

Ämne: 60+

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Måtte djävulen ta alla bilar - möjligen med undantag för Skoda Felicia som är en makalös manick. Gjorde ett bytlån med min bror för han behövde min bil och kärra för att köra lite grejer heldag i morgon och vi fick ta hans Volvo för att hustrun min behöver också ha bil. Hennes har ju hamnat på skroten nyligen för att allt vad boxar heter hade sagt upp sig.

Hon åker iväg och jag tar en tur på hojen i kulingvindar. Ett j-a bestyr att hålla sig i rätt fil med byig vind som verkar komma från alla håll. Då surrar det till i fickan - telefon. Hustru på tråden. Bilen, den lånade har pajat. Söker upp bror min och lånar tillbaka min Skoda. Han följer med med tanke på att man ska ta hand om bilen också. Konstaterar att det har blivit ett större motorras och inget att göra på plats. Skjutsar frun till bestämmelseorten där hon sen får klara sig med buss och vi andra bogserar hem bilen. 8 mil! Skodan är faktiskt helt suverän när det gäller. Inte minsta tecken på att hon skulle vantrivas att dra en mycket tyngre bil.

Jag nu är vi hemma igen och det är dags att krypa i bingen en stund och det lutar väl åt sovmorgon. Natti!
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Jag säger bara bilar, fy sjutton va trist, dom ska ju bara funka när man behöver dom. Frun å jag tänkte ta en skånerunda ett par dagar. Förmodligen friska vindar å lite regnskurar?
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag säger bara bilar, fy sjutton va trist, dom ska ju bara funka när man behöver dom. Frun å jag tänkte ta en skånerunda ett par dagar. Förmodligen friska vindar å lite regnskurar?
    Ja bilar är en skit att man måste ha. Hållit på en del i dag för att pussla ihop hustruns hemtransport men med goda grannar ordnar sig det mesta.

Gjorde mig en tur och upptäckte att jag har efter att passerat en hage med 4 hästar att jag tydligen blivit utnämnd till något slags hedershäst! När jag kommer så står dom med örona uppmärksamt riktade mot mig och när jag passerar galopperar dom med så långt hagen räcker och är väldigt uppmärksamma på mig. Det handlar inte om att dom är skrämda för då ser det helt annorlunda ut. Det började med att en häst sprang med men nu kommer dom alla efter mig.

Får ta det väldigt lugnt om någon är ute och rider så att dom inte hittar på samma med ryttare.
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ja bilar är en skit att man måste ha. Hållit på en del i dag för att pussla ihop hustruns hemtransport men med goda grannar ordnar sig det mesta.

Gjorde mig en tur och upptäckte att jag har efter att passerat en hage med 4 hästar att jag tydligen blivit utnämnd till något slags hedershäst! När jag kommer så står dom med örona uppmärksamt riktade mot mig och när jag passerar galopperar dom med så långt hagen räcker och är väldigt uppmärksamma på mig. Det handlar inte om att dom är skrämda för då ser det helt annorlunda ut. Det började med att en häst sprang med men nu kommer dom alla efter mig.

Får ta det väldigt lugnt om någon är ute och rider så att dom inte hittar på samma med ryttare.
    Var ute och red för en massa år sedan , då plötsligt hästen reagerade på någonting bakom.
    Det var en älgkalv som tappat bort mamman. De ser ganska dåligt så kalven hängde på. Bakefter såg jag kon komma travandes. bakom en krök red jag in i skogen, kalven stannade och mamman kom ikapp. Hade inte mamman vrit , så kanske jag kunnat få en levande älgkalv med hem.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Var ute och red för en massa år sedan , då plötsligt hästen reagerade på någonting bakom.
    Det var en älgkalv som tappat bort mamman. De ser ganska dåligt så kalven hängde på. Bakefter såg jag kon komma travandes. bakom en krök red jag in i skogen, kalven stannade och mamman kom ikapp. Hade inte mamman vrit , så kanske jag kunnat få en levande älgkalv med hem.
    En arbetskamrat, en ivrig ryttare, som dessvärre inte är med oss längre, berättade en del episoder som han varit med om under en massa år. En gång var han ute och red en märr som börjat bli brunstig utan att han observerat det. Han tar en runda som går förbi en hage där det går några hingstar och en av dom känner att det luktar gott, tar sig ut ur hagen och kommer efter. Det fordrades ett idogt arbete med ridspöet samtidigt som han fick full fart på stoet och han lyckades komma undan. Han sade att det var tur att det var en ung hingst som inte var så målmedveten för annars hade han kommit i kläm i en synnerligen pinsam situation
    Ove

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Vilket skitväder! Först blåst i flera dagar så man vinglar omkring som ett fyllo i vindbyarna och sen störtregn och sol om vartannat när vinden äntligen lugnat sig. Nja, skit samma, det är väl att anpassa sig.

Tänkte att jag skulle ta ut kromfjollan Greta och köra omkring lite men då vill jag ha torra vägar så det fär vänta. Jag har nya scootern och gamla Sigrid att bösa omkring med i lorten så länge. Det är bara svårt att få något gjort när det kommer en skur så fort man ska ut och försöka med veden eller klippa gräs, eller vad som helst utomhus.

Ekan har tätnat så nu får jag ösa ut regnvattnet. Det problemet fanns ju inte innan hon var tät för då reglerade hon nivån själv. Inget gott utan att det har något ont med sig eller hur det var?
    Ove

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Jaha, nu är det strax dax för en ny resa Linneryd -Vänern. Vägarna däremmelan börja kännas "uppslitna" trots alla sina varianter.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jaha, nu är det strax dax för en ny resa Linneryd -Vänern. Vägarna däremmelan börja kännas "uppslitna" trots alla sina varianter.
    Jaha? Är det Norge på gång? Meddela om du far förbi. Jag kommer att vara upptagen ett par timmar med att fira min fördelsedag men litet kaffestopp kan alltid ordnas.
    Ove

Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Grattis med dagen Ove

mvh
    Simen

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Grattis med dagen Ove