Bra Olle, vet jag att du har lite att spåna på under vintern. Hittade lite nya norgevägar i somras som va fina. Dock en del grus. Vet alla gillar inte grusvägar, även om man kör lugnt.
Bra Olle, vet jag att du har lite att spåna på under vintern. Hittade lite nya norgevägar i somras som va fina. Dock en del grus. Vet alla gillar inte grusvägar, även om man kör lugnt.
Jan
Tack för mig grabbar och tjejer nu slutar jag skriva på hojen men mina inlägg här på 60+ kommer att finnas kvar då de är för många att radera.![]()
![]()
![]()
Undrar vad som händer i MC-världen. Knäppp tyyyst på alla fora? Har alla gått i ide och dratt mossan över sig och väntar på våren?
Nåja, vi brukar väl ligga lågt några veckor på höstkanten så varför inte i år också. Men snart ni, börjar planeringen för allt som skall göras sen efter 1/1 -11!! Vi ska planera så att det kommer att fylle ett par hojsäsonger om man ska hinna med allt, även detta i vanlig ordning.
Första planerade brukar bli till nån sjö med fåglar och/eller ormar i höjd med tjällossningen och sen mera fåglar, tranor. sen var det majturen som kanske blir en tradition. Det blir nog bra![]()
Ove
Brukar bli så när höstdeppet tar vid. Planer piggar upp. Ska gå ut i skogen i morgon.
Jan
Det är klart att lite deppad blir man ju, för att det är mörkt tidigt och ett jäkla otrevligt väder ibland.
Ställer dock inte in hojen för gott utan tar en liten tur då och då. Skall bara sätta lillhojen i ordning med dubbdäck, så kan vitern komma. Hoppas bara att den inte blir lika kall som den förra. Skall väl så småningom planera en tur till Norge och en 60+ tur till våren.
Att kolla på tranorna är ju en trevlig utflykt som brukar avslutas med en lunch någonstans. Brukar vara intressant att kolla fågelstatistiken dag för dag för att fötsöka pricka in rekordmånga pippisar den dagen man tittar på dem.
Det värsta tycker jag ju att åren går fortare och fortare. Tänk när man gick i skolan eller väntade på körkortet..............En del saker minns man ju väldigt väl, första cykeln, första moppen, första hojen och första bilen, första .................
Ove
Haver idag haft en liten diskussion om långkallingar med några damer. Vi har haft långkalsongsåret framför andra och i år i motsats till vad det varit tidigare så har det varit både snyggt och sexigt.
Sen tidernas begynnelse har detta plagg benämts erotikdödare, sexkillers o.s.v.. Alla har varit överens om att det är det fulaste som man kan ta på sin kropp och att visa sig offentligt i detta plagg har alltid varit tabu.![]()
Plötsligt kommer nån trendnisse på att det är jätteraffigt och varenda feminin från dom yngsta till dom äldsta går plötsligt finklädda i klänning och långkalsonger, shorts och långkalsonger, mummelbyxor och långkalsonger eller bara långkalsonger! Finns ingen hejd och det är precis lika fult som det alltid har varit.
Nämenvaf - n. Det är nästan som slutet -80 talet när varenda fruntimmer såg ut som dom var proffs i NHL med axelvaddar så örsnibbarna försvann. Det var också skitfult men årets mode har nog varit värre och vi har ännu inte sett vad som kommer.![]()
Ove
Nu skall vi inte hetsa upp oss, Ove. Vi såg nog lika jäkliga ut i våra föräldrars ögon.
Tjena grabbar, Ove menar nog Leggings (kalsongerna)!
1979/1980 var det snickarbyxor som var på modet, minns jag. Såna skulle man ha absolut.
Några år senare, under 80-talet nån gång hade jag en pepitarutig kavaj med axelvaddar (fast inga breda sådana), den skulle man för övrigt kavla upp ärmarna på minns jag, det var töntigt att ha ärmarna helt nersläppta. Det var mode då, samt cericerosa stövlar liksom örhängen dito i samma färg. Och hockeyfrilla.
Under 90-talet nån gång var det leggings med fothälla, modell skidbyxor som var på modet. Till det skulle man ha vit skjorta (helst). Det var också mode med svart/vita färger, alltså svarta byxor med vit skjorta dito.
Det jag dock tycker är okvinnligt är stövlar med tjocka klackar på, de var mode för några år sen och alla precis alla utom jag gick i såna. Nu ska det vara pumps igen (jippi, de är mer kvinnliga), just nu ska man dessutom ha brun handväska för övrigt. Jeans är på modet igen men det har jag alltid gått runt i, färgerna har dock skiftat men jeans har jag alltid haft. Även khaki och övriga byxor med benfickor på kan jag gå i men inga andra.![]()