Lugnt på den här kanten. Har fortfarande korv kvar efter senaste Sköllerstapassagen. Falukorv med krämig vitvinssås och sparris är väl inte att förakta?
![]()
Medan ni ägnar er åt diverse kulinariska äventyr, så har jag fått ett elfel på hojen samt helknäppa bakbromsar på bilen. Men nu verkar det hela ha ordnat till sig, så nu skall det väl bli lite åka av igen.
Fick en fin firre när jag fiskade kräftma. Aborre ca 0,6 kg, hamnade på grillen i folie, med div godis i magen. Fin tröst när regnet piskar. Ska åka på 7000 mil service på torsdag. Kostar några tusen, men känslan när datorn mappat igenom hojen är värt det. Snittar 0,45 milen med tant å pack,svarar direkt på gaspådrag. De ä så man ska ha det.
Jan
Nog ser det knepigt ut när meken står mest å petar på en dataskärm.
Jan
Tog en liten sväng med utehojen Lillan idag för att bromsskivorna har börjat skifta i rött. Den senaste veckan har jag kört en massa mil, men i bil.
Attans vad man ligger av sig, t.o.m. efter ett så kort uppehåll. Det var som första vårturen. Men fixade under den resan att jag fick hjälp att ösa ekan som låg i marvatten efter det envisa regnandet. Vattnet inuti var högre än i sjön så det fordras balanskonst och vighet i högre skolan att samtidigt som den hänger i förtampen börja ösa så att den kan äntras utan att sjunka. Numera anlitar jag hjälp av unga, viga och dristiga najader att utföra arbetet. Därefter blev det litet samkväm med grillning vid sjökanten. Mysigt.
Vädret artar sig att bli bättre med lite uppehåll mellan skurarna. Kanske det blir både hoj- och fiskeväder. Augusti är enl. min mening bästa sommarmånaden.![]()
Håller med Augusti är skön månad. Det är nu prioriteringarna börjar, aborrfisket,kräftfisket, morgon under duvsträcket,änderna får vänta,bockjakt är inte min grej (kallas myggjakt). Några hojturer hinner jag nog ?
Jan