Sidan 8 av 12 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 118

Ämne: CF MOTO V5 - Vad tycker ni?

  1. #71
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    15

    Fixat men...

    Mannen som sålde cykeln till mig kom hit i dag, tryckte på en knapp och så startade cykeln. Men jag gillar verkligen inte den där fjärrkontrollen, massor med grejor att komma ihåg. Var också med om att cykeln stannade efter 8 minuter för att jag inte tryckt två gånger. Idiotiskt. Har dock inte fått rätt på nyckeln och hur man larmar cykeln om man bara använder nyckel.
    Den där manicket Steelmate verkar inte alls tillförlitlig.
    I alla fall så har jag kört den rejält idag och det känns väldigt bra. Några arbetskamrater som tidigare hånat mig för att jag köpt en kinesisk motorcykel blev faktiskt lite imponerade när de testkörde.
    Jag måste nog erkänna att denna motorcykeln är ett strå vassare än den andra. I alla fall känns den betydligt säkrare och stabilare än att köra en scooter, trots att det var 250 kubik båda två.

  2. #72
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Tamt Visa inlägg
    Mannen som sålde cykeln till mig kom hit i dag, tryckte på en knapp och så startade cykeln. Men jag gillar verkligen inte den där fjärrkontrollen, massor med grejor att komma ihåg. Var också med om att cykeln stannade efter 8 minuter för att jag inte tryckt två gånger. Idiotiskt. Har dock inte fått rätt på nyckeln och hur man larmar cykeln om man bara använder nyckel.
    Den där manicket Steelmate verkar inte alls tillförlitlig.
    I alla fall så har jag kört den rejält idag och det känns väldigt bra. Några arbetskamrater som tidigare hånat mig för att jag köpt en kinesisk motorcykel blev faktiskt lite imponerade när de testkörde.
    Jag måste nog erkänna att denna motorcykeln är ett strå vassare än den andra. I alla fall känns den betydligt säkrare och stabilare än att köra en scooter, trots att det var 250 kubik båda två.
    Bra att du fick igång den. Vad gäller larm och fjärrstart så kan du ju låta bli det eller ta reda på av någon återförsäljare/servicepartner öga mot öga om hur den fungerar. Det fungerar bara man vet hur man ska trycka på knapparna...

    Kul att du annars verkar nöjd att köra den. Det är ju en scooter fast i mc-förpackning vilket jag tycker är coolt!
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-05-14 klockan 20:02.

  3. #73
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Min åsikt... Skit i fjärrkontroll och larm och skaffa ett ordentligt lås istället. Kul att det löste sig.
    Själv börjar jag fundera på att sälja min.
    Jag har två hojar. Skaffade det i fjol när även frun hade tanke på att skaffa kort vilket sket sig. Kommer nog sälja den ena hojen och köpa någon två sitsig småbil istället.
    Vilken hoj som säljs vet i fasen. Båda har sina tjusningar men är någon sugen på en v3:a så finns det en att känna på hos mig.

  4. #74
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    GBG
    Inlägg
    4
    Fick du ingen instruktionsbok med när du köpte din V5? Jag kan ordna en PDf manual ifall du behöver.

    Den ger alla svar du behöver.
    Du kan starta V5 med fjärrkontrollen om den står på centralstödet (knapp med blixt), om du kör iväg utan att tryckt låsa upp så kommer den att stanna efter ca 8 min, precis vad du råkade ut för.
    V5 är ett bättre val, 12 kg lättare och på så sätt snabbare, kompisen har en V3 och min är acc snabbare, toppfart sskillnad har vi inte haft möjlighet att jämföra.
    Hastighetsmätaren är rena glädjemätaren! ca 65 är 50 på GPS:en.
    Batteriet är som övriga säger den svaga punkten, man får dra en separat kabel till batteriet så man lätt kan ladda den, jag har gjort det som ett 12volts uttag som man kan lada prylar med när man kör och ladda batteriet när den blir stående en längre period.
    /Lars

  5. #75
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    15
    På min Piaggio hade jag en vindruta (liten men dock) Jag märker skillnad nu när jag kör utan. Har denna lilla ruta verkligen så stor betydelse, som sagt det blåser mycket mer nu. Kan man köpa en sådan och sen bara montera den och i så fall har ni något förslag på var man kan köpa en vindruta?

  6. #76
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Tamt Visa inlägg
    På min Piaggio hade jag en vindruta (liten men dock) Jag märker skillnad nu när jag kör utan. Har denna lilla ruta verkligen så stor betydelse, som sagt det blåser mycket mer nu. Kan man köpa en sådan och sen bara montera den och i så fall har ni något förslag på var man kan köpa en vindruta?
    Sörsta anledningen till att jag valde V3:an.
    Ruta kan du köpa nästan överallt där de säljer MC grejor. T o m Biltema har någom variant.

  7. #77
    Mc-Bosse
    Gäst
    Vindruta? Jag köpte en på Biltema men tog bort den igen. Men jag ska nog prova igen och försöka rikta in den optimalt. http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=3624

  8. #78
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    15

    Behöver er hjälp igen

    Hej igen mina räddare i nöden.
    För det är just det det är nu. Jag har brutit av min (enda) nyckel i sadellåset. Detta gör att jag inte kan tanka, låsa styret eller öppna sadeln. Killen jag köpte mc av har inga fler nycklar.
    Fullständigt idiotiskt, halva nyckeln sitter kvar i sadellåset - men jag kanske kan få ut den. I alla fall så har jag ringt och mailat flera verkstäder om hjälp men ingen har hört av sig mer än en som sa att jag måste köpa nytt lås. Men det skulle innebära att jag måste byta lås på tre ställen och det kostar ju mer än vad hela mc gjorde. Jag har också försökt kontakt CF Moto Europe men har inte fått kontakt där heller.
    Nu behöver jag era idéer på hur jag ska göra. Det största problemet är ju att jag inte ens kan tanka.

  9. #79
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Jag hade kontaktat ATV sweden istället för CF Moto Europa. Det är de som för dessa i Sverige. De har oxå det svenska reservdelslagret. Det går att söka på deras sida på delar och pris. Dock måste affären gå genom en återförsäljare.

    www.atvsweden.se

    Du har även ett PM

  10. #80
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Gör som linnex säger. En sista utväg skulle kunna vara att slakta sadellåset för att få ut nyckelbiten och sen få en kopia gjord. Sadellåset får ju då kasseras men det kanske går att ersätta med nån skruv eller annat fulfix. Som sagt; en sista lösning, om du inte vill köpa nya lås. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

Liknande ämnen

  1. Dom här e rätt coola tycker jag :o)
    Av Knarr i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-10, 21:51
  2. vad tycker ni om min annons
    Av lone wolf i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 09:59
  3. Vad tycker ni om nya BMW 1600?
    Av erkagn i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 21:55
  4. Vad tycker du? (Kriminella/MC-gäng)
    Av Boogieman i forum Off topic
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 11:00
  5. Honda vill veta vad du tycker
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 09:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •