Demens heter det! Nåja, har funderat på att på långvårdsinrättningar har man använt frågor av typen: "vilken dag är det, vilken månad är det, vad heter statsministern" osv.. Hur i herrans namn kan man kräva att en person som ligger på en sjuksal och varje dag är lik den andra kan hålla reda på sånt utan stimulans?
Skit samma! Pga min tilltagande demens fick jag en fridag som jag använde till att enligt naturmetoden damma av Greta som inte fått springa sen i tidig höst. Kranen på PRI...ANAGGA! .......... Ursäkta, hade glömt att vrida tillbaka. Var var jag, jo! ... och så choke och hon startade direkt. Körde en mil till macken för att fylla på soppa och luft i däcken och tillbaka igen = 6 mil
Går åt en del soppa bara för att tanka men Greta verkade trivas med att komma ut på vägen igen.
![]()
Vilken underbar dag, nästan 20+, härligt för 60+are. Säger bara Hoj,hoj.
Jan
Nu är det vår på riktigt. Morkullan knispa å knorpar. +20 hojarna är ute på vägarna, saknar sopbilen.
Jan
Igår var det en riktigt fin dag, varmt i luften och solen sken.
Då tänkte jag att imorgon, när jag inte har en massa som ska göras, då ska jag ta en tur med Lillan.
Idag var det lite kallare och inte lika mycke sol men jag tänkte att först tar jag en sväng till affären och köper det jag behöver för att fixa käk och sen tar jag en tur efter maten. Min hustru kommer med en egenkomponerad inköpslista. Men. jag har ingen goldwing med sidvagn och släp! Bilen..........!
Brassar lite käk och tittar ut - regnar!
Ringer om besiktning av Lillan och får en tid 14 maj. Beställer tid även för Greta. Lillan kommer att ha körförbud i 2 hela veckor.
Inte så att det gör så mycket för jag kan ta en annan hoj, men det känns fattigt när någon av dom bara står för att jag misssat att beställa i tid.
![]()
![]()
I helgen blir det Ystad med Mc klubben. Ska köra rally å 60talsfest. Då kan man tvista loss i sin 60+ väst.
Jan
Jag har den hängandes ute i det ljuma våregnet som ska sätta fart på växtligheten. Västen alltså.
Jan