Körde 3 -4 milarunda för att få dammet att flytta sig lite. Konstaterade att nu är det verkligen vår för när det slutade lukta kossebajs så tog svinskiten vid och när den stanken tog slut var det hönsgödsel. Detta är på rena landsbygden men det är nästan lika illa i stan när snön smälter bort för där kommer alla hundlortar som gömts i snö fram, oftast långt in på trottoarerna.
Våren luktar faktiskt inte gott!![]()
Det verkar som våren kommit lite längre i Ljungby. Visst har du rätt men i steget innan skiten är nermyllad luktar det en aning. Men snart kommer grönskan och då är det en helt annan sak.
Nu är det -4 på termometern och jag avvaktar tills den visar +. Sen blir det ut på äventyr i Närke.
Nu kan jag hålla med om att våren luktar gott för nu har jorde blivit vänd på de nygödslade gärdena.
![]()
Men fy attan vad våren plötsligt blivit kall och prognosen säger snö inatt för oss. Jag huttrar fortfarande lite efter gårdagens tur och de resor jag gjorde idag ökade inte på värmekänslan precis.
En reflektion: Himlen brukar vara randig på förmiddagen men nu ser den ut ungefär som när jag var ung en gång för längesen. Vulkanaskan ger inga röda solnedgångar som jag trodde den skulle göra men vi får väl se vad som händer när, inte om, Katla vaknar. Eyafjallajökul lär ju bara vara en nysning i jämförelse.![]()
??? Jo,koskit å annan dynga kan ju lukta gott på lagom avstånd och ett vårtecken är det!![]()
Mvh
GeCe
Det är aldrig försent att prova på något nytt!
Slaktsvins svämgödsel tycker jag luktar bara skit alltså.
Jan
Men något ganska konstigt, om jag gillar luktern på sin rätta plats och i lagom mägnd kan vara men stå i en kö på ICA med en bonde som luktar koskit det är för jäkligt.
Jan-Olov