Sidan 74 av 548 FörstaFörsta ... 2464727374757684124174 ... SistaSista
Resultat 731 till 740 av 5473

Ämne: 60+

  1. #731
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Kreatur har jag sett vifta med örona för flygfänas skull men ..............Flugfälla då som förslag!
    Flugfälla?...flugf... Hmmm ? Är inte det en köttätande växt?

    Blev tvungen att kolla Wiklipedia: Venus flugfälla (Dioaea muscipula) - en art av familjen sileshår, används som krukväxt och håller hemmet flugfritt.

    Men va´f -n GeCe !! Ska jag fara omkring i markerna viftandes med en krukväxt ?

  2. #732
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Flugfälla?...flugf... Hmmm ? Är inte det en köttätande växt?

    Blev tvungen att kolla Wiklipedia: Venus flugfälla (Dioaea muscipula) - en art av familjen sileshår, används som krukväxt och håller hemmet flugfritt.

    Men va´f -n GeCe !! Ska jag fara omkring i markerna viftandes med en krukväxt ?
    Javisst, å tänk va poppis du skulle bli! Inga flugor å mygg i närhetan av Ove inte.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #733
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Kommer ihåg en enpetare jag hade när jag var 15 år. Tänk, det är ju ett halvt sekel sedan.
    Tiden går fort när man har roligt, så varför deppa bara för att tiden skall gå långsammare.
    Förklara tid för den som aldrig haft behov av klocka.
    Visst gick enpetaren tyst när den la av och man fick trampa, vilket ju hände lite då och då.
    Jag hade en Nymans Autoped, som var byggd på en damcykel.
    Tala om flugfångare. När man åkte mc och moped utan hjälm eller glasögon.
    När man fick en geting innanför skjortan som bet en i ryggen.
    En kompis fick en fågel i bröstet, med påföljd att han fick ett stort blåmärke. Den kunde han kolla på utan kikare sedan. Det var egentligen ganska roligt då vi var unga. Inte så mycket trafik och övervakning. Fattar inte att man inte skadade sig trots brist på vag vi idag menar med skyddskläder.
    Om man tänker efter så har vi ju en massa skydd på oss i dag. Nu törs man ju nästan inte åka till kiosken och köpa en tidning även om det är varmt utan att stå och dra på sig en massa skyddskläder.
    Inte så många allvarliga olyckor var det då heller. De började ju komma då sporthojarna kom, var efter vi fick lagen om hjälmtvång.
    Det verkar som mina farhågor om en våldsam tlällossning har kommit på skam, tack vare en lugn upptining utan en massa regn.

  4. #734
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    En kompis fick en fågel i bröstet, med påföljd att han fick ett stort blåmärke. Den kunde han kolla på utan kikare sedan. .
    Vet inte om jag nämnt det å det här forumet men riskerar att ta det igen.

    Det var några år sen jag kom åkandes i ca. 70 i en högerkurva och körde onödigt nära en hög häck runt en trädgård, när det flög ut en liten falk som var på väg åt samma håll. Den flög lugnt mellan min näsa och lyktan i flera sekunder innan den började undra och tittade upp på mig. Den fick nog en liten chock av den hemska anblicken för den petade i en lägre växel och axade ifrån mig med en j-a snurr på vingarna och försvann över ett gärde och in i skogen. Fågelskådning genom läsfältet på dom prgressiva glasögonen!

  5. #735
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Här tror jag den optimala lösningen på dina transportproblem kan finnas Ove: Elcykel http://www.biocycle.se/index.php?opt...mart&Itemid=81

    Håll till godo.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #736
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Här tror jag den optimala lösningen på dina transportproblem kan finnas Ove: Elcykel http://www.biocycle.se/index.php?opt...mart&Itemid=81

    Håll till godo.
    Helt rätt! Dom cyklarna har väl ung. samma kapacitet som dom riktigt gamla påhängsmotorerna - drev på jämner mark men lutade det emot så blev det att trampa. Här är ju tanken tvärtom - att man cyklar som vanligt och får påskjut när det behövs - men varför ska man läsa instruktionen?

    Fördel: Man kan tassa fram hjulburen utan oväsen. Svamletartempo i skogen med en luftkyld motor kan ge överhettning men den risken finns knappast med elmotorn. Sen har man den fördelen att man kan ha hatten på utan att riskera att den blåser av.

    Nackdel: Klen motor utan möjlighet till att växla ner. Enpetare helt enkelt. Naturen får inte komma alltför långt ifrån parkstuket för att det ska funka. Dessutom är fartresurserna sådana så att det funkar bara i närområdet.

  7. #737
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    Nu äntligen har Lillan fått ny sula bak som jag har surrat om ett halvt år

    Michelin Macadam heter den nya kreationen och jag har ff fegskägget kvar över hela slitbanan. Nu kan jag boka besiktning av henne om jag nu kan klämma in det mellan alla besiktningar av mig själv.

  8. #738
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Undrar lite om kanske Lillan skulle få nöjet att frakta mig till Kvismaren. Funderar bara lite på vägarna över Tiveden. Är det många hårda gupp för hon är som att rida en järngrind i förhållande till Sigrid, som är som att rida ett moln med enstånkevibrato?

  9. #739
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Undrar lite om kanske Lillan skulle få nöjet att frakta mig till Kvismaren. Funderar bara lite på vägarna över Tiveden. Är det många hårda gupp för hon är som att rida en järngrind i förhållande till Sigrid, som är som att rida ett moln med enstånkevibrato?

    Vägen över Tiveden är helt ok och det var inte längesen jag åkte där. Kan jag åka tlll kvismaren på en XJ600 så går det säkert bra att åka på din lilla Suzuki också. Du har väl en gas så farten kan regleras över skogen för man behöver inte ha bråttom.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #740
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Du har väl en gas så farten kan regleras över skogen för man behöver inte ha bråttom.
    Oj! Måste kolla om den är utrustad på det viset. Har ju alltid kört med den lilla röda knappen som det stor "Stop - Run" på.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •