Sidan 19 av 548 FörstaFörsta ... 917181920212969119519 ... SistaSista
Resultat 181 till 190 av 5473

Ämne: 60+

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Min Boxer trivs bäst runt 4000 varv. Men det kan ju bero på det där W.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Vintern är här, tidigt som den brukar vara vartenda år. Fick elda nyckel som man gjorde förr i tiden när nyckelhålet på bilen frusit igen tis. kväll. Igår - 10, idag - 8 på morgonen. Kommer väl att bli ett par + under dagen.

Funderar på notblad för julens köraktiviteter. "Begåvad" med sträv basröst konstaterar jag att låtarnas basstämmor är satta för baryton eller låg tenor och ligger därmed till större delen utom räckhåll för mina begränsade resurser. Bröööla till några takter inemellan och mima resten tillför inte något musikaliskt till kören så det blir nog att jag tar time out till efter helgerna.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Startade upp 2 av hojarna. PRI + choke och dom small igång efter några 5 sekunders med startmotorn båda två. Greta har inte varit igång sen Augusti och Lillan var väl igång i slutet September. Konstaterade att Greta står med tom tank så jag får skaffa soppa och tanka fullt inför vintern.

Skit! Jag har stått över bästa biten av säsongen - hösten. Men det blir så ibland och så blev det det året. Nåja! Skärpning till nästa säsong.

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Vad är PRI ? Här har oxå varit kalt,men blivit mildare nu ca+4 i dag. Varit lite mycket annat nu, men hoppas på någon sväng till innan vintertvätten på GSen.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vad är PRI ? Här har oxå varit kalt,men blivit mildare nu ca+4 i dag. Varit lite mycket annat nu, men hoppas på någon sväng till innan vintertvätten på GSen.
    Du vet Jan att de här gracila japanskorna är fulla av finesser redan i standard och sen länge. Finns bara tre lägen ON, RES, och PRI. PRI-läget på vaccumstyrda kranen släpper soppa till förgasarna utan att motorn är igång för då är de två andra lägena stängda.

Enkelt och bra!

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Bra med forum,man lär sig massa nya grejor hela tiden. Min bränslepump startar när jag vrider på nyckeln,funkar det oxå.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Bra med forum,man lär sig massa nya grejor hela tiden. Min bränslepump startar när jag vrider på nyckeln,funkar det oxå.
    Men hur är det när det går torrt i tanken? Då vore det väl bra med ett PRI

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ärligt talat,inte vågat prova. Därför va jag lite nervös när vi tittade på fåglarna. Å andra sidan berättar tyskarna hur många mil till man kan köra till soppatorsk, från 8 mil å neråt. Bra när man börjar bli senil.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Mätt och belåten efter att intagit egengjord gulasch som faktiskt blev riktigt bra. Hade tur den gången. Idag väntar Luciafirande i bygdegården. Hinner nog se och höra Luciatåget för sen ska jag ut och köra ärenden.

Imorgon kommer nog självaste Lucia med tärnor och knackar på i svinottan. Gäller att vakna i tid så att man kan kissa först annars kan det vara besvärligt.
    Sen iväg och köra flyttlass med bilen och lilla kärran. Bilsök pågår ity hustruns bilskrälle har givit upp andan för gott och kommer att gå till skroten. Kommer att bli något litet och billigt för nu gäller kort framförhållning för när hon pensioneras kommer vi nog bara att behöva en bil och då får vi satsa lite mer.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009

Thumbs up

Lucia har varit på besök med tre tärnor. Dom har ett häftigt program. det var sjätte kåken dom var inne i och sjöng och bjöd på hembakta bullar och pepparkaka. efter besöket hos oss har dom 2 ställen kvar. Dom sjunger verkligen bra och har ett lååångt program för att vara så tidigt! (Tänker bara på hur min egen röst fungerar tidigt på dagen)

En jättetrevlig grej som som man verkligen uppskattar.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •