Nu är det höst. Bara att konstatera. Alla löven har fallit på lönn och kastanj och lämnat en tjock driva på gräsmattan.
Jag processade löven med hjälp av gräsklipparen igår, men pga bränslebrist lät jag en yta som jag tyckte var väldigt lite på vara kvar. Malde ner de värsta drivorna till pulver, ställde in klipparen, gick in och tittade ut genom fönstret och de där arma löven som jag inte gjorde något åt ser ut att ha förökat sig nu när jag inte har drivorna att jämföra med.Nåja! allt är relativt. Masken ska ju också göra något.
Idag när jag hämtade ved till brasan flög 25 - 30 sångsvanar söderut med bestämda vingslag. De ska väl till Spanien på vintersemester och vi ses väl igen till våren. Kanske dags att börja spåna på en tur till Tysslingen eller någon annan fågelsjö. GeCe som är vår ornitolog och t.o.m. har kikare får väl vara den som anger takten i det ärendet. Årets svanävertyr i tjällossning var en skön upplevelse. Rekommenderar verkligen fler att hänga på. Offroadkörning på allmän väg har sin tjusning.![]()