Sidan 16 av 548 FörstaFörsta ... 614151617182666116516 ... SistaSista
Resultat 151 till 160 av 5473

Ämne: 60+

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Nu är det höst. Bara att konstatera. Alla löven har fallit på lönn och kastanj och lämnat en tjock driva på gräsmattan.

Jag processade löven med hjälp av gräsklipparen igår, men pga bränslebrist lät jag en yta som jag tyckte var väldigt lite på vara kvar. Malde ner de värsta drivorna till pulver, ställde in klipparen, gick in och tittade ut genom fönstret och de där arma löven som jag inte gjorde något åt ser ut att ha förökat sig nu när jag inte har drivorna att jämföra med. Nåja! allt är relativt. Masken ska ju också göra något.

Idag när jag hämtade ved till brasan flög 25 - 30 sångsvanar söderut med bestämda vingslag. De ska väl till Spanien på vintersemester och vi ses väl igen till våren. Kanske dags att börja spåna på en tur till Tysslingen eller någon annan fågelsjö. GeCe som är vår ornitolog och t.o.m. har kikare får väl vara den som anger takten i det ärendet. Årets svanävertyr i tjällossning var en skön upplevelse. Rekommenderar verkligen fler att hänga på. Offroadkörning på allmän väg har sin tjusning.

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Japp, nu är hösten här på allvar. Sällan över +5 om dagarna,frostvitt på morgonen. Har varit ute på kortare turer när jag haft tid mitt på dan.
    Höstlöven ? Har man tur kommer det vind från rätt håll å rensar undan en del.
    I kväll blir det möte å SPÖKfest i Mcklubben. Behöver allt mindre rekvisita för att se ut som ett spöke nu för tiden.
    Byter BMWkepsen mot slokhatt
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Byter BMWkepsen mot slokhatt
    BRA Jan! Byt aldrig tillbaka!

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007

Wink

Lugn å fin Ove, till våren får du träffa kepsen igen när fåglarna tutar.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Lugnt och fint här, Jan lelle! Men ska du vara med och titta på sångsvan får du nog sätta pälsfoder i kepsen.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Sitter och funderar.... Ute är det vitt i luften och grönt på backen.... Om några månader är det tvärtom.... Resor.. JA! Vi har en del på gång!!!

Sångsvanarna vid Tysslingen eller kanske nån annan sjö? Det blev av 18/3 -09 förra gången. Härligt geggiga tjällossningsvägar och god macka och lite frost på hemvägen och svärmar med rådjur(nej, inte knott). Unnar jag gärna flera att vara med på

Ormsafari vid Kvismaren: Planerad men blev inte av. Ska vi försöka till våren? Måst vara en varm dag om ormarna ska komma upp.

Tranorna vid Hornborgasjön: 2/4. Alltid värt en repris. Förra gången blev det lunch på Kinnekulle + en liten tur i Skaraborg för de långväga besökarna (inte bara för dom med vingar).

När värmen kommer:
    Glasriket några dagar med inhemsk guide i utvandrarbygd. Hyttsill med fläsk, isterband och pot.sallad.

Bergslagen: Massor att se. Bredsjö Blå är en ost som inte går av för hackor. Bör ta några dagar.

Gränna har varit på tal. Färjan till Visingsö går ut därifrån. Finns nog en massa Småland att se där också.

Visst finns det att fundera på.

Medlem
    Reg.datum
    sep 2009

Hösstur

Vi var fem stycken som åkte en jättefin tur i Södra Värmland och Norra Dalsland lördagen den 24/10. Vi fick ihop ca 25 mil på mestadels grusvägar. Tyvärr så var det såphalt på en del ställen. Vid en sjöände hade tydligen nattfrosten legat kvar länge, så jag halkade omkull och fick prova mina motorbågar i verkligheten. Som tur är så har jag bågar som inte är orginal utan betydligt starkare med dubbla fästen i ramen, så att det är bara att spreja på lite ny svart färg på dem. Eftersom jag kör en Honda Transalp så tar ju åksäsongen aldrig slut utan det är ju bara att skruva i lite dubb till vintern.
    Funderar på norska Krystallrallyt, men.................
    Mygg och turister var i stort sett försvunna, men en hel del älgjägare var i farten. Fattar inte att de får ha passen längs med allmänna vägar. Det är ju farligt nog ändå i trfiken
    Senast redigerat av Olle Å den 2009-11-07 klockan 22:03. Anledning: fel

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Mygg och turister var i stort sett försvunna, men en hel del älgjägare var i farten. Fattar inte att de får ha passen längs med allmänna vägar. Det är ju farligt nog ändå i trfiken
    Se upp! Kör inte så det växer horn på hjälmen för då kan dom ta fel

Kul att du är ute och rastar kamraterna på vägarna. Har samma erfarenhet av frusen grusväg - skithalt, men har klarat mig hittills. Backen blir så ovanligt hård på vintern så det kan göra ont, men klarar det sig med lite färg är det OK.

Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Hej. Kul att höra av er. Själv har jag fått förkylning(typiskt när man inte kört hoj på en vecka) inte sån grisinfluensa.
    Vi älgjägare vill ha bort älgarna som har sina vandringsleder över våra vägar. Men tornen bör placeras så dom inte syns från vägen.
    Man har skrapat grusvägarna här nu så dom är jättefina. Måste komma ut en dag snart.
    Jan

Medlem
    Reg.datum
    aug 2009

Thumbs down

Varit ute och kört bil för att skjutsa min veckopendlande hustru till jobbet. Dlev väl ca 30 mil totalt.

Hennes bil vägrade totalt och sade nänänänä vid varje startförsök. Det är en sån där med en massa elektronik och bråte som ingen människa klarar av utan att koppla upp till dator.

Jag tror att det blivit glapp i kontinentalsockeln och då är det helkört! Men, en reparatör ska väl få se på eländet. Jag kan ju ha fel.

Hittade iallafall en ny väg mellan Kristinehamn och Karlstad så att man kan helt slippa köra på tråkiga E18..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •