Sidan 10 av 18 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 174

Ämne: Japanska vs Amerikanska choppers?

  1. #91
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Att ni orkar hålla på....
    +1...

  2. #92
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Samtidigt så är de ju lite kul med att olika åsikter om favoriter kan bilda underlag för argument och diskussioner. Bara det hålls på rätt nivå och inte blir som vid ett tillfälle i Tyskland någon gång på 90-talet.
    En ägare till en BMW råkade i dispyt med en Audiägare angående sitt märkes förträfflighet. Kommer inte ihåg vem det var som tog fram en pistol ur sin bil och sköt ihjäl den andre.
    Annan aspekt på frågan då det gäller utrustning. Om japanen har en jäkla massa extragrejer som tar upp nästan hela alfabetet och yankeen knappast har något har ju inget med kvalité att göra.
    Kan ju bli intressant om 10 år då det verkligen börjar bli krångel med en del elekrtonik som dagens hojar har.
    Som sagt, för en nöjd hästägare har hästen ingen färg. Dvs. är ägaren nöjd är hojen bra.

  3. #93
    Håller med Olle !
    Finns inget roligare en o gå på Mc-träff o kolla hojar folk kommer med :-)
    B16 volvo motor o någon Diesel har man sett :-)
    Mycke att jag kör Hde är beg marknaden (oändlig o billigt)

  4. #94
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Jo, man måste kunna diskutera. Jag fick bara en liten känsla av att vissa inlägg närmade sig nivån för tjafs. Fast det kanske är jag som är överkänslig? Eftersom jag inte är så märkes-religiös?

  5. #95
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Pja, i ärlighetens namn lär man nog få vänja sig vid att det även kommer stå ett stort antal japsjärn vid vägkanten i framtiden, i takt med att vår hojpark de facto blir allt äldre och äldre. Det börjar likna det som rådde på bilsidan för 15-20 år sedan då vi – jämte Albanien – hade Europas äldsta bilflotta. Om samma 80-talslik fortsätter att byta ägare och cirkulera på begagnatmarknaden kommer materialutmattningen förr eller senare ta ut sin rätt, oavsett skötsel och tillverkningsland… Det här är liksom inte ständigt soliga och varma Kalifornien.

  6. #96
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Tmax det är ett forum !
    Argumentera o vädra !
    Ska vi tycka lika o köra lika hojar så är väl forumena onödiga ;-)

    A-ha!
    Ja i så fall så.. Triumph.. De é grejer de..

  7. #97
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Vad ska man säga. Provade en ny Fatbob för ett par år sedan. Tror den kostade runt 170 tusen, inget överpris. Har provkört det mesta och INGEN Japansk custom kommer i närheten, ljud, vrid,vill ha känsla. Bra bromsar hade den med.Skulle väl kunna tänka mig en men passar ej min körning.Skulle vilja ha en ny Yamaha R1 med 200hk med, men lika där. Bryr mig ej vad det står på tanken. Bmw har flest fel enl ägarna. Men gillar dom ändå. Honda Goldwing är också en härlig maskin, dock 1800,an. Dom rostar aldrig sade nån. MEN SE UPP MED 1500, an. Kan bli en livsfara då dom vanligtvis rostar sönder i swingen, stål, enkelswing aluminium på 1800. Felet är att allt är så inkappslat och dåligt tvättade. Så Honda rostar med. Och angående ljudet HD. Hör man ej skillnad så vill man inte höra skillnad. En Japanare blöddrar löjligt jämfört med Hd. Alltså gillar dom flesta märken utom Kinesiskt, Indiskt skräp.Just nu är det min nya Fjr 1300ae som ligger mig närmast hjärt och då det inte finns något annat som kommer i närheten för det jag andvänder den till. Och till det priset.

  8. #98
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Vad du väljer för hoj beror väl på vad du förvänta dig att uppleva med din hoj. Detta kan också förändras under tid. Rätt hoj på rätt resa. Hojen ska i minsta möjlighet begränsa det du vill köra. Så ser jag på mitt hojägande.
    Jan

  9. #99
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vad du väljer för hoj beror väl på vad du förvänta dig att uppleva med din hoj. Detta kan också förändras under tid. Rätt hoj på rätt resa. Hojen ska i minsta möjlighet begränsa det du vill köra. Så ser jag på mitt hojägande.
    Tja, det är ju därför det kommer fler och fler köpare av hojar som duger till det mesta.
    Finns ju andra saker än att tänka på olika kvalitéer mellan en jap och jänkare. Eftersom man inte kan utesluta att folk blir olika förtjusta i ett visst märke och därför framhåller det egna, så blir ju en resultatjämförelse ofta snedvriden.
    Även om man fick tillgång till de olika verkstädernas reparationsjournaler, så visar det inte heller rätt resultat. Det beror ju på att allt fler fixar hojarna själva. Även om man kunde kolla reservdelsförsäljningen, så stämmer det inte heller. Många fel kan ju åtgärdas utan reservdelar.
    Alltså tycker jag att det inte går att sakligt säga att den ena är bättre än den andra.

  10. #100
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    116
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Vad ska man säga. Provade en ny Fatbob för ett par år sedan. Tror den kostade runt 170 tusen, inget överpris. Har provkört det mesta och INGEN Japansk custom kommer i närheten, ljud, vrid,vill ha känsla. Bra bromsar hade den med. Skulle väl kunna tänka mig en men passar ej min körning.
    Fler med god smak ser jag

    Jag kan erkänna att efter att ha provkört en hel del olika typer av hojar så är min hoj inte överlägsen på något sätt. Det mesta handlar om tycke och smak. För att ge några exempel så är Victorys V-Twin något vassare original rent prestandamässigt. Det finns hojar som är bättre lämpade för vårt svenska klimat om man ser till rost/korrosionsskydd. Det finns hojar som har betydligt högre toppeffekt, som vibrerar mindre, kostar mindre och säkert faller andra bättre i smaken rent utseendemässigt.

    Dock så är jag mycket nöjd med min och har inga som helst planer på att byta.

Liknande ämnen

  1. Bromsar på choppers?
    Av Olle Å i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-01-14, 17:19
  2. Icke japanska hojar
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-09-16, 16:29
  3. Choppers och andra byggen på MC Collection museum
    Av MC Collection museum i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 19:06
  4. Besök hos Orange County Choppers
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 10:39
  5. Frisco bay choppers
    Av föddfri i forum Custom
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 06:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •