Hej, har läst en hel del av din inlägg, vill också önska dig lycka till med mc-kortet

Jag fick kortet 20 aug i år, det var en obeskrivlig känsla, misslyckades ifjol, och det satt sig rätt hårt på mig, även om det "bara ska var en hobby". Jag körde privat och tog lektioner, men var också nervös och körde på skolans hoj första gången så körde jag dessutom på en annan hoj än den jag tog lektionerna på, vilket kändes väldig ovant och osäkert, gjorde en urdålig lågfartsbana = sayonara .... funderade ett tag på att lägga av, men kunde inte släppa det, det här ville jag ju, fick ju släppa tanken om "varför håller på när man uppenbarligen inte klarar av det" - alltså det är många som kuggar sig och även mer än en gång, innan den går bra. Så sk!t i hur länge det tar eller hur många lektioner, fortsätt bara tills det känns rätt. Jag köpte en gammal Honda revere 650 i våras och tränade med den, tränade mycket på sambons jobb, på grusplanet utanför verkstan. Körde bara så långsamt som möjligt, sk£t i hastigheten (den visades ändå inte på den analoga displayen, den rör sig inte om man kör långsammare än typ 10km/t), och övade på att köra och svänga runt långsamt. Bad även sambon går före mig och så följde jag bara efter, så gick han runt i en stor oval först sen så zick-zack därefter. Då vet man att man håller gånghastighet, om man följer efter någon som går

- Och kan konstant hålla samma avstånd. Detta gjorde att lågfartsbanan kändes mycket lättare när jag väl kom dit och började ta lektioner igen (på en annan skola) - och då kunde jag även ta lektioner på Hondan, körde upp med den också.
Que tengas suerte señor, hace falta solamente poco de tiempo, y despues, la tarjeta es tuyo

(det var länge sen jag bodde i Spanien, så du får ursäkta min dåliga spanska

)