Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Freewind

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2
    Freewinden är tyvärr lite underskattad. Kanske för att den ser lite påklädd och landsväg aktig ut. Har haft 2 st dr650se och dr350 samt denna. Mer offroad i den än man kan tro. Klä av den och sätt på annat avgass. samt annan sadel ( tunga) så har du en potent och ganska lätt off road- Eller varför inte bygga om till Budget motard ( 3" bred fälg bak är väl knappast motard men avgörande mot en 2,5" , 19 " framhjul kan man leva med. Med ett lägre däck typ 100/80-19 ser det ok ut. Eller som sagt tidigare, Släng på enduro däck eller cross däck.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Topy den 2015-03-26 klockan 02:28.

  2. #22
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174

    Arrow

    Min hustru är inne på sin andra Freewind och det är en Suzuki, jo jag har kollat, det står så på tank och i reg. papper.
    Skämt åsido så är hon helt såld på Freewind. Nu kör hon inte så många mil per år så det finns andra intressen som har fyra ben och mumsar i sig gräs men dom milen hon kör så gläds hon varje mil. Jag är då naturligtvis husmekaniker och jag lovar det går inte åt många timmar per år för att hålla den i trim. Lättmekad, lättkörd (den hittar själv säger hustru) billig i drift alltså. Det är inte ett under av kraft och sladdglädje men klart användbar på dom flesta underlag och att brumma ett gäng mil per dag är inga problem. Men vill man ha en modernare hoj så är inte en Freewind valet med en cylinder och ett fåtal hästar. Transalp är klart mer användbar så där är du redan hemma Olle

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av AT-gubben Visa inlägg
    Min hustru är inne på sin andra Freewind och det är en Suzuki, jo jag har kollat, det står så på tank och i reg. papper.
    Skämt åsido så är hon helt såld på Freewind. Nu kör hon inte så många mil per år så det finns andra intressen som har fyra ben och mumsar i sig gräs men dom milen hon kör så gläds hon varje mil. Jag är då naturligtvis husmekaniker och jag lovar det går inte åt många timmar per år för att hålla den i trim. Lättmekad, lättkörd (den hittar själv säger hustru) billig i drift alltså. Det är inte ett under av kraft och sladdglädje men klart användbar på dom flesta underlag och att brumma ett gäng mil per dag är inga problem. Men vill man ha en modernare hoj så är inte en Freewind valet med en cylinder och ett fåtal hästar. Transalp är klart mer användbar så där är du redan hemma Olle
    Håller med det ovanstående. Jag hade ju en Honda Dominator i många år och den uppförde sig på samma sätt. Provkörde en Freewind i December, men säljaren och jag kom tyvärr inte riktigt överens om priset. Den verkar påminna mycket om Dominatorn, en maskin som funkar till vad man vill ( med vissa fysiska begränsningar förstås).

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •