Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: fortkörningsböter!

  1. #1
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    fortkörningsböter!

    jag var ute och körde i söndags, kommer åkande på en 90-väg och det gick väl lite för fort.. kommer runt en kurva och där står dom, farbror blå!

    800 spänn i böter och inte mycket att säga annat än att jag får skylla mig själv. jag kunde ha gjort nått mycket roligare för dom pengarna :-\

    har ni åkt dit för fortkörning någon gång?

  2. #2
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    SV: fortkörningsböter!

    Yes; utanför Kristinehamn efter 750 olycksfria semester-mil tur och retur Italien i slutet av 80-talet.
    27 km/h för fort på 90-väg och 600:- i böter.
    Bara att skamset erkänna sin synd och betala...

  3. #3

    SV: fortkörningsböter!

    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif
    Yes; utanför Kristinehamn efter 750 olycksfria semester-mil tur och retur Italien i slutet av 80-talet.
    27 km/h för fort på 90-väg och 600:- i böter.
    Bara att skamset erkänna sin synd och betala...
    600:- på 20 år är ganska bra ändå 8)

    Jag har klarat mig från fortkörningsböter hittils. Höll på att få betala 800:- för att jag körde utan hjälm från garaget och hem dit jag hade hjälmen, det är TVÅ kvarter. Har aldrig sett en polis där under hela min uppväxt men nu så kom dom.. gick väl 5km/h så efter en liten diskussion körde jag de kvarvarande 50m hem
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #4
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: fortkörningsböter!

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif
    Yes; utanför Kristinehamn efter 750 olycksfria semester-mil tur och retur Italien i slutet av 80-talet.
    27 km/h för fort på 90-väg och 600:- i böter.
    Bara att skamset erkänna sin synd och betala...
    600:- på 20 år är ganska bra ändå 8)

    Jag har klarat mig från fortkörningsböter hittils. Höll på att få betala 800:- för att jag körde utan hjälm från garaget och hem dit jag hade hjälmen, det är TVÅ kvarter. Har aldrig sett en polis där under hela min uppväxt men nu så kom dom.. gick väl 5km/h så efter en liten diskussion körde jag de kvarvarande 50m hem
    jag tror dom bara ville visa sin makt lite. jag har blivit stoppad för blåsning och fått påpekanden om mina miniblinkers jag hade.. som bilprovningen godkänt med polisen inte riktigt gillade.

  5. #5
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217

    SV: fortkörningsböter!

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif
    Yes; utanför Kristinehamn efter 750 olycksfria semester-mil tur och retur Italien i slutet av 80-talet.
    27 km/h för fort på 90-väg och 600:- i böter.
    Bara att skamset erkänna sin synd och betala...
    600:- på 20 år är ganska bra ändå 8)

    Jag har klarat mig från fortkörningsböter hittils. Höll på att få betala 800:- för att jag körde utan hjälm från garaget och hem dit jag hade hjälmen, det är TVÅ kvarter. Har aldrig sett en polis där under hela min uppväxt men nu så kom dom.. gick väl 5km/h så efter en liten diskussion körde jag de kvarvarande 50m hem
    Bara för att vara helt korrekt:
    600:- på ganska exakt 34 års körkorts- och mc-innehav. Billiga mil i det avseendet 8)

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: fortkörningsböter!

    Nu kommer jag nog förstöra nöjet här…
    Jag skriver smått så det inte syns så himla mycket.

    Med 22 år bakom ratten har jag aldrig blivit stoppad, aldrig fått en P-bot eller en fartbot, inte ens en varning, ingenting. Jag har aldrig vållat en olycka men däremot blivit påkörd två gånger varav den senare på motorvägen i 110 blås. Bilen blev ett ramsnett skrot och krokig men jag klarade mig ganska bra, lite blåslagen bara. Det första jag gör är att hyra en bil nån timme senare för att inte bli rädd att köra bil igen. Och så ut på motorvägen det första jag gör.

  7. #7
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: fortkörningsböter!

    Jag har åkt dit med MC en gång och med bil 3ggr på 26 år så det är väll rätt så bra tycker jag med tanke på att jag kör 4000-5000 mil om året och det går för det mesta lite fort.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  8. #8

    SV: fortkörningsböter!

    Jag fastnade förresten på en fartkamera en gång, eller den blixtrade till när jag körde förbi(lite för fort).
    Väntade mig ett brev hem men det kom aldrig något.. jag klagar inte
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #9

    SV: fortkörningsböter!

    tack och lov att man inte har skyltar fram än :

  10. #10

    SV: fortkörningsböter!

    Citat Ursprungligen postat av duboisi
    tack och lov att man inte har skyltar fram än :
    Glömde skriva att det var med bil, men jag håller med dig 8)
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Fortkörningsböter.
    Av Hornet i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-24, 14:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •