Sidan 81 av 548 FörstaFörsta ... 3171798081828391131181 ... SistaSista
Resultat 801 till 810 av 5473

Ämne: 60+

  1. #801
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    BMW kepsen fick jag inte ha, hoppas baksidan kommer med i en körning.
    Jan

  2. #802
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    BMW kepsen fick jag inte ha, hoppas baksidan kommer med i en körning.
    Vi som har sett kepsen har full förståelse GeCe med fru och jag ska titta på fina solhattar. Om du har vägarna förbi ska vi se ut en åt dig också.

    Bra att du jobbar på med TV och allt. Du gör dig bra i bild.

  3. #803
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tyvärr ingen västbild bakifrån, se om det blir mer i kväll. Måste ju synas när vi bara är 4.
    Jag såg den! Men läsa texten var värre. skulle behövt mikroskop på TV;n för att lyckas.

    Jag har varit ute och visat väst idag. Tog en sväng till Kinnekulle för att kolla att fiket på Utsikten var öppet. Det var öppet och jag tog en köttbullsmörgås, stor som en kolonilott. Kylan från sjön var lite påträngande så därefter styrde jag mot de centrala delarna av rikets vagga. Körde lite nya vägar. Såg bara 2 hoj på gång under hela resan och väldigt få bilar. Får väl tro att någon såg västen.

  4. #804
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nu är det vår på riktigt, hojarna är ute på vägarna, saknar sopbilen.
    Hörrudu, finns det fler vägspanare i riket? Här i Skaraborg finns det grus snart sagt överallt men något med sopvals monterat får man nog åka till Småland för att hitta.

    Senast idag var jag nära att gå i backen i en kurva före en korsning. Osynligt snabelbilsgrus mitt i svängen och jag fick ett ordentligt framhjulssläpp! Det där med att varna med skyltning för grus på väg finns inte heller så det går aldrig att lita på att man har fäste. Undrar hur det är i andra områden?

  5. #805
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Du vore väl själv lämplig vägspanare Ove,om det inte fins någon där. Prata med Maria Nordqvist på SMC i Borlänge.
    Jan

  6. #806
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Som skrivet. Snabelgrus är mycket farligt speciellt då inga skyltar finns. Det kostade mig ett par nya regnbyxor för några år sedan, trots att hastigheten var ganska låg, ca 50.

    Fick en fråga härom dagen gällande åldern på en Senior.

    Vi anser ju att en Senior är en person som uppnått den trygga och stadgade åldern av 60 år.

    Sedan finns det ju klubbar som vill ha med 40-åringar bara för att kunna värva flera medlemmar. Detta drar ju ett löjets skimmer över benämningen Seniorer. I sådant fall kan ju de äldre vara barnvakt för sina kompisars yngre seniorbarn på träffarna. Kanske kan behövas i vissa fall då de ofta är lite omogna än.

    Anser ju med många andra att en Senior är 60+ och ingenting annat Gäller även Senioritor.

    För övrigt är ju värmen på gång och snart blir ju hela Sverige grönskande och vårfint.

  7. #807
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Snabellagningar är otrevligt för oss. Tror att man rationaliserat bort två moment, packaren å sopvalsen. Trafiken ska packa å köra bort överskottet. Nåja vi är ju 300000 mc å vi försöker att få respekt för våra förutsättningar. Men inte alltid man får från väghållarna när man påpekar risker för mc. Men vi i SMC jobbar vidare i frågan. Det fins ett inslag på svt,smålandsnytt 5/5 18.10 där man får vägverkets syn på saken.
    60+ är ganska lagom för senior, snittåldern för svenska mcförare är 49 år. Därför lämnade jag föreningen där man ansåg att 40+ va lagom seniorålder. Man kan oxå fråga sig om förening som i sin stadgar bestämmer att mcförare 9 år under medelmcföraren har rätt att kalla sig seniorer?
    Jan

  8. #808
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Usch sånt skitväder, blåst å regn +5. Jag skulle ju reka vägar i helgen för vårt Mcrally.
    Jan

  9. #809
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vill rikta en uppmaning till oss 60+ när det gäller turerna nu på våren. Träna er förmåga att kunna bromsa !!!!!! Det är ju inte alla förunnat att ha ABS. En blöt asfaltväg och bara några plusgrader kan vara jäkligt hal. Vet att en del inte törs provbromsa fullt ut, men GÖR DET. Hitta känslan då ni åker fram på dynan och hojen dyker ner framtill och att ni trampar ännu hårdare på bakbromsen av den anledningen, med låst bakhjul som följd
    Tänk på att er reaktionstid inte blir kortare med åren så där gäller att få in rätt reaktion i ryggmärgen, så man inte behöver extra tid till att tänka oooops, vad gör jag nu !!!!

  10. #810
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vill rikta en uppmaning till oss 60+ när det gäller turerna nu på våren. Träna er förmåga att kunna bromsa !!!!!! Det är ju inte alla förunnat att ha ABS. En blöt asfaltväg och bara några plusgrader kan vara jäkligt hal. Vet att en del inte törs provbromsa fullt ut, men GÖR DET. Hitta känslan då ni åker fram på dynan och hojen dyker ner framtill och att ni trampar ännu hårdare på bakbromsen av den anledningen, med låst bakhjul som följd
    Tänk på att er reaktionstid inte blir kortare med åren så där gäller att få in rätt reaktion i ryggmärgen, så man inte behöver extra tid till att tänka oooops, vad gör jag nu !!!!
    Bakbroms? Måste kolla om det finns för den har jag nog inte använt de senaste 20 åren när jag tänker efter. Helt rätt Olle, det är aldrig för sent att träna!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •