Sidan 78 av 548 FörstaFörsta ... 2868767778798088128178 ... SistaSista
Resultat 771 till 780 av 5473

Ämne: 60+

  1. #771
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    En av vedermödorna med pensionärslivet är att varje dag är den andra lik. Resultatet är att man blir veckevill och kommer dit man ska men på fel dag.

    Hade tur idag för det ska göras en ultraljudsundersökning på min mage. (Nej jag är inte på smällen, jag är tjock ändå. ) Nyrakad med helt och rent under drar jag iväg men stannar i första korsningen för att kolla vart jag egentligen ska på sjukhuset - Tisdag 27 - vafffan In och kollar dagens tidning - 26;e.

    Ja ja! Omplanering gäller.
    Har för mig att det finns ett ord för det där som jag inte kommer på nu! Annars tycker som pensionär att det är besvärligt att få tiden att räcka till.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #772
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Har för mig att det finns ett ord för det där som jag inte kommer på nu! Annars tycker som pensionär att det är besvärligt att få tiden att räcka till.
    Demens heter det! Nåja, har funderat på att på långvårdsinrättningar har man använt frågor av typen: "vilken dag är det, vilken månad är det, vad heter statsministern" osv.. Hur i herrans namn kan man kräva att en person som ligger på en sjuksal och varje dag är lik den andra kan hålla reda på sånt utan stimulans?

    Skit samma! Pga min tilltagande demens fick jag en fridag som jag använde till att enligt naturmetoden damma av Greta som inte fått springa sen i tidig höst. Kranen på PRI...ANAGGA! .......... Ursäkta, hade glömt att vrida tillbaka. Var var jag, jo! ... och så choke och hon startade direkt. Körde en mil till macken för att fylla på soppa och luft i däcken och tillbaka igen = 6 mil Går åt en del soppa bara för att tanka men Greta verkade trivas med att komma ut på vägen igen.

  3. #773
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Vilken underbar dag, nästan 20+, härligt för 60+are. Säger bara Hoj,hoj.
    Jan

  4. #774
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Demens heter det! Nåja, har funderat på att på långvårdsinrättningar har man använt frågor av typen: "vilken dag är det, vilken månad är det, vad heter statsministern" osv.. Hur i herrans namn kan man kräva att en person som ligger på en sjuksal och varje dag är lik den andra kan hålla reda på sånt utan stimulans?

    Går åt en del soppa bara för att tanka men Greta verkade trivas med att komma ut på vägen igen.

    Jo, demens var det det heter men ville inte använda ordet finkänslig som jag är.
    Och det är klart att Greta trivdes för motorcyklar precis som andra levande varelser mår bäst av att användas och å få röra på sig.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #775
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Nu är det vår på riktigt. Morkullan knispa å knorpar. +20 hojarna är ute på vägarna, saknar sopbilen.
    Jan

  6. #776
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nu är det vår på riktigt. Morkullan knispa å knorpar. +20 hojarna är ute på vägarna, saknar sopbilen.
    +15 och eftersom vinden kom från öster kändes den varm för första gången på länge. Morkulla har jag inte sett här ännu men det är väl på gång.

  7. #777
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Igår var det en riktigt fin dag, varmt i luften och solen sken. Då tänkte jag att imorgon, när jag inte har en massa som ska göras, då ska jag ta en tur med Lillan.

    Idag var det lite kallare och inte lika mycke sol men jag tänkte att först tar jag en sväng till affären och köper det jag behöver för att fixa käk och sen tar jag en tur efter maten. Min hustru kommer med en egenkomponerad inköpslista. Men. jag har ingen goldwing med sidvagn och släp! Bilen..........!

    Brassar lite käk och tittar ut - regnar!

    Ringer om besiktning av Lillan och får en tid 14 maj. Beställer tid även för Greta. Lillan kommer att ha körförbud i 2 hela veckor. Inte så att det gör så mycket för jag kan ta en annan hoj, men det känns fattigt när någon av dom bara står för att jag misssat att beställa i tid.

  8. #778
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I helgen blir det Ystad med Mc klubben. Ska köra rally å 60talsfest. Då kan man tvista loss i sin 60+ väst.
    Jan

  9. #779
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I helgen blir det Ystad med Mc klubben. Ska köra rally å 60talsfest. Då kan man tvista loss i sin 60+ väst.
    Låter kul! Men du Jan, du har väl sett till att vädra västen ordentligt nu när du ska på fest?

  10. #780
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Jag har den hängandes ute i det ljuma våregnet som ska sätta fart på växtligheten. Västen alltså.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •