Sidan 75 av 548 FörstaFörsta ... 2565737475767785125175 ... SistaSista
Resultat 741 till 750 av 5473

Ämne: 60+

  1. #741
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Oj! Måste kolla om den är utrustad på det viset. Har ju alltid kört med den lilla röda knappen som det stor "Stop - Run" på.

    Misstänkte väl det!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #742
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Question Vårens dofter

    Körde 3 -4 milarunda för att få dammet att flytta sig lite. Konstaterade att nu är det verkligen vår för när det slutade lukta kossebajs så tog svinskiten vid och när den stanken tog slut var det hönsgödsel. Detta är på rena landsbygden men det är nästan lika illa i stan när snön smälter bort för där kommer alla hundlortar som gömts i snö fram, oftast långt in på trottoarerna.

    Våren luktar faktiskt inte gott!

  3. #743
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Körde 3 -4 milarunda för att få dammet att flytta sig lite. Konstaterade att nu är det verkligen vår för när det slutade lukta kossebajs så tog svinskiten vid och när den stanken tog slut var det hönsgödsel. Detta är på rena landsbygden men det är nästan lika illa i stan när snön smälter bort för där kommer alla hundlortar som gömts i snö fram, oftast långt in på trottoarerna.

    Våren luktar faktiskt inte gott!
    Vist luktar det gott. Öppen jord från nyharvade åkrar, koskit och urin från brunnarna. Våren är härlig. Men ärligt talat vist är det grant när jorden ligger klar för sommarens gröda.
    Jan-Olov

  4. #744
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Vist luktar det gott. Öppen jord från nyharvade åkrar, koskit och urin från brunnarna. Våren är härlig. Men ärligt talat vist är det grant när jorden ligger klar för sommarens gröda.
    Det verkar som våren kommit lite längre i Ljungby. Visst har du rätt men i steget innan skiten är nermyllad luktar det en aning. Men snart kommer grönskan och då är det en helt annan sak.

    Nu är det -4 på termometern och jag avvaktar tills den visar +. Sen blir det ut på äventyr i Närke.

  5. #745
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu kan jag hålla med om att våren luktar gott för nu har jorde blivit vänd på de nygödslade gärdena.

    Men fy attan vad våren plötsligt blivit kall och prognosen säger snö inatt för oss. Jag huttrar fortfarande lite efter gårdagens tur och de resor jag gjorde idag ökade inte på värmekänslan precis.

    En reflektion: Himlen brukar vara randig på förmiddagen men nu ser den ut ungefär som när jag var ung en gång för längesen. Vulkanaskan ger inga röda solnedgångar som jag trodde den skulle göra men vi får väl se vad som händer när, inte om, Katla vaknar. Eyafjallajökul lär ju bara vara en nysning i jämförelse.

  6. #746
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    ??? Jo,koskit å annan dynga kan ju lukta gott på lagom avstånd och ett vårtecken är det!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #747
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Slaktsvins svämgödsel tycker jag luktar bara skit alltså.
    Jan

  8. #748
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Slaktsvins svämgödsel tycker jag luktar bara skit alltså.
    Så är det! Jag tror att dom andra pojkarna får ta och snyta sig så dom känner vad det luktar.

  9. #749
    Men något ganska konstigt, om jag gillar luktern på sin rätta plats och i lagom mägnd kan vara men stå i en kö på ICA med en bonde som luktar koskit det är för jäkligt.
    Jan-Olov

  10. #750
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Slaktsvins svämgödsel tycker jag luktar bara skit alltså.

    Håller med du!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •