Sidan 415 av 548 FörstaFörsta ... 315365405413414415416417425465515 ... SistaSista
Resultat 4 141 till 4 150 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4141
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Rätt tänkt Ove, som pensionär gäller det att jobba om man ska ha råd att köra
    När man som jag, oftast jobbar utomhus vill man ju att det skall vara fint väder och då blir ju resultatet att man missar en massa åkning.

  2. #4142
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Senare tid har jag försökt styra mitt år. Jobba på vintern å köra Mc på sommaren. Funkar inte riktigt, men en god målsättning .
    Jan

  3. #4143
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Senare tid har jag försökt styra mitt år. Jobba på vintern å köra Mc på sommaren. Funkar inte riktigt, men en god målsättning .
    Rätt tänkt. Skall jobba lite mindre och försöka åka mera, men då uppstår ju problemet med att det kostar mer att åka, men mindre inkomst. Moment 22 ??
    Måste ju dessutom hinna med hästarna.

  4. #4144
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag och min hustru har varit på bilsemesterresa med hotellövernattning - i Jönköping! Dä ni!

    På vägen dit blev det ett måltidsuppehåll vid Hjo och jag har funnit MATSTÄLLET, nämligen Stampens Kvarn, alldeles utanför Hjo längs 195;an. I fredags serverades fläsklägg och rotmos alt. kummel med stuvad potatis. Vi provade var sin rätt och det smakade så där extra gott som det bara kan göra ibland. Inte öppet på Måndagar men kommer man förbi vid lunchtid så kan jag varmt rekommendera stället.

    Resten av uteätandet var också OK men nådde inte riktigt samma höjder. Kul när man finner en riktig pärla.

    Det blev att vi svängde runt långa sjön vilket tog närmare 2 dagar och blev kanske 50 mil. Det går fortare när man kör mc på det mindre vägnätet....
    Ove

  5. #4145
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Lärorik storkurshelg i Arlanda med SMC
    Jan

  6. #4146
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Lärorik storkurshelg i Arlanda med SMC
    Fick telefonrapport direkt från lyan att det gällde vägspaning. Bra, men jag undrar lite var den annonserades?

    Vädret liknar skit som det gjort bra länge nu. Regnet hänger i luften utan att kunna bestämma sig för om det ska falla ner eller dra bort. Går man ut så blir man blöt, kör man bil får torkarna gå på intermittent hela tiden, stannar man inne blir man till slut ganska uttråkad. Får göra något - jag tror jag bakar....
    Ove

  7. #4147
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    http://www.thelocal.se/20141116/swed...mber-on-record

    Many Swedes spend November wondering where the sun has gone and this year has been greyer than usual with the month promising to be the darkest on record in some parts of the country.
    /Erik

  8. #4148
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Nu har jag ingen lust att köra, jäkla trist väder.
    Jan

  9. #4149
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nu har jag ingen lust att köra, jäkla trist väder.
    Värre än så, det är ett ständigt småpissande uppifrån så att vägen ständigt hålls blöt..
    Hade nog hoppats på en tur till innan vintergarageringen

  10. #4150
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nu har jag ingen lust att köra, jäkla trist väder.
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Värre än så, det är ett ständigt småpissande uppifrån så att vägen ständigt hålls blöt..
    Hade nog hoppats på en tur till innan vintergarageringen
    Hade också hoppats men nu kommer jag nog att hänga in kostymen i garderoben och invänta att fåglarna börjar återvända till högan nord. Om det rätta vinterföret kommer - vilket knappast är troligt - får jag väl plocka ut en hoj ur skåpet, annars får jag väl göra en vända med laddaren vilket jag räknar som fusk. En resa på hösten brukar vara nog för att hålla laddningen under vintern. Jag förvarar ju hojarna kallt....
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •