Sidan 377 av 548 FörstaFörsta ... 277327367375376377378379387427477 ... SistaSista
Resultat 3 761 till 3 770 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3761
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Även om det är intensivt så är det ju ändå ett arbete under en frihet som i ord är obeskrivlig..
    Om jag får chansen i nästa liv skall jag ta den..
    Inte för att jag inte är nöjd med mina åstadkommanden, men att ha en gård..det är drömmen..

    Sorry för ot!




    Sent from my iPad using Tapatalk

  2. #3762
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Även om det är intensivt så är det ju ändå ett arbete under en frihet som i ord är obeskrivlig..
    Om jag får chansen i nästa liv skall jag ta den..
    Inte för att jag inte är nöjd med mina åstadkommanden, men att ha en gård..det är drömmen..
    I princip har jag samma tankar, men som det ser ut idag är att ha en egen gård en dyr hobby.

    Sorry för ot!
    Sorry grabben, du har hamnat i en tråd där OT är en omöjlighet,
    Ove

  3. #3763
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Undrar bara hur vi skall samordna tranorna med vårt årliga besök? Kanske Ove kan?.
    Dagens tranantal 230. Jag har ju varit rätt kass på att få till det dom senaste 2 åren. Han där nere i Småland har inte haft riktig koll på sina uppgifter när det gäller vädret trots en massa . Vågar inte riktigt öppna en Tranresetråd ännu men tycker herrarna att det är dags så gör vi det.
    Ove

  4. #3764
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Dagens tranantal 230. Jag har ju varit rätt kass på att få till det dom senaste 2 åren. Han där nere i Småland har inte haft riktig koll på sina uppgifter när det gäller vädret trots en massa . Vågar inte riktigt öppna en Tranresetråd ännu men tycker herrarna att det är dags så gör vi det.
    Vi har bara haft lite otur Ove, fegt att ge upp. Nu kommer våren av sig en tid sen får vi koncentrera oss på våra uppgifter å hoppas att vi kan få till både fåglar å väder.
    Jan

  5. #3765
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi har bara haft lite otur Ove, fegt att ge upp. Nu kommer våren av sig en tid sen får vi koncentrera oss på våra uppgifter å hoppas att vi kan få till både fåglar å väder.
    Man får aldrig ge upp, utan det är bara att bita ihop oavsett vad som än händer. Urspårning på gång!!!
    Antar att när det gäller tranorna, så kan vi nog sia bättre om dansen när vi sett vad helgens oväder fört med sig.
    Ny drivlina med större framdrev och nya bromsar kommer nog att göra susen.

  6. #3766
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    OK! Skyll er själva, jag startar en nu tråd.
    Ove

  7. #3767
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kedjan är hämtad och ska nu bara sättas på plats. 850:- kostade den.

    Ingen direkt brådska med monteringen för det ska bli väder och gubben har blivit bekväm av sig. Bara den sitter på plats och är testad tills det är dags för väginpektion ner till Trandansen. Jag brukar ju köra några rundor för att kolla läget...
    Ove

  8. #3768
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Inte behöver jag påminna en gammal räv som du att kolla bakhjulet blir rakt
    Jag önskar er allihop en skön helg, trots grusade planer om fint väder (jäkla vädergubbar som ändrar sig)

  9. #3769
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Inte behöver jag påminna en gammal räv som du att kolla bakhjulet blir rakt
    Jag önskar er allihop en skön helg, trots grusade planer om fint väder (jäkla vädergubbar som ändrar sig)
    Lugna puckar! Han som ska hjälpa mig har mekat i TT- och roadracingdepåerna med dom som var svenska eliten på sin tid och han är av naturen mycket noggrann så jag vilar i trygga händer.
    Ove

  10. #3770
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Inte behöver jag påminna en gammal räv som du att kolla bakhjulet blir rakt
    Jag önskar er allihop en skön helg, trots grusade planer om fint väder (jäkla vädergubbar som ändrar sig)
    Hur vore det om du, Conny följde med och kollade på tranorna? Jag kommer nog att åka förbi Väse vid åttatiden. Dag är ju inte bestämt ännu. Beror på tranor och väder.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •