Sidan 376 av 548 FörstaFörsta ... 276326366374375376377378386426476 ... SistaSista
Resultat 3 751 till 3 760 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3751
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I går va det +15 å sol över småland. Lösgrus på belagda vägar. Grusvägarna är jättefina i år efter denna milda vinter.
    Tja nu blir det väl som vanligt att det ligger grus lite här och där på asfalten. Det mesta brukar väl vara borta någon gång i Juni.

  2. #3752
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tja nu blir det väl som vanligt att det ligger grus lite här och där på asfalten. Det mesta brukar väl vara borta någon gång i Juni.
    Sopbilar som kör landsbygdsvägar finns väl inte så många nu för tiden. Jag kan trösta med att underlaget för gruset, asfalten, har samma rynkor och gupp som i höstas, verkar som "vintern" inte påverkat alls.

    Sigrid står utan kedja hela veckan - beställt men det är leveranstid...
    Ove

  3. #3753
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Sopbilar som kör landsbygdsvägar finns väl inte så många nu för tiden. Jag kan trösta med att underlaget för gruset, asfalten, har samma rynkor och gupp som i höstas, verkar som "vintern" inte påverkat alls.

    Sigrid står utan kedja hela veckan - beställt men det är leveranstid...
    HM, från Lelles så har du grtejena på ett par dar.
    Vägverket började för ett par år sedan att där småvägarna var tlälskadade att lägga på tjocka lager med grovsingel. lite otrevligt att köra i innan det sattsig, men de verkar funka bra.

  4. #3754
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    I dag skränar tranorna på mig. Vill nog fråga om jag ska hänga med upp till sjön ?
    Jan

  5. #3755
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I dag skränar tranorna på mig. Vill nog fråga om jag ska hänga med upp till sjön ?
    Det är väl några gammeltranor som undrar var du har vart några år..Det har varit 180 fåglar på plats nu ett par dar så du får styra dej lite till så kommer det flera som du kan bjuda upp.

    Tänkte rusta opp med nytt ställ och var och tittade på Julas. Nja, jackan passade men skydden var lite ynkliga. Byxorna passade inte alls, dom var gjorda för såna där människor som det fattas lite på mitten för, midja heter det visst. Här har man tuggat och stått i för att behålla ett gott hull och då finns det inte passande kläder!?
    Ove

  6. #3756
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I dag skränar tranorna på mig.
    Förstår att det var ett oväsen när bortemot 600 fåglar skrek år dig. 750 är dagens notering vid sjön. Ur led är tiden, eller våren, eller vad det nu var? Fåglarna är här i Mars redan och jag är snart klar med vårveden - före oktober(!) Var händer??
    Ove

  7. #3757
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Förstår att det var ett oväsen när bortemot 600 fåglar skrek år dig. 750 är dagens notering vid sjön. Ur led är tiden, eller våren, eller vad det nu var? Fåglarna är här i Mars redan och jag är snart klar med vårveden - före oktober(!) Var händer??
    Klar i skogen,veden hemkörd, nu återstår vildsvinssöndersprungna stängsel så jag kan släppa kossorna. Sen blir det abdikering till resandefolket å koll på trandans å andra begivenheter
    Jan

  8. #3758
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Klar i skogen,veden hemkörd, nu återstår vildsvinssöndersprungna stängsel så jag kan släppa kossorna. Sen blir det abdikering till resandefolket å koll på trandans å andra begivenheter

    Är han agronom? Sommarjobbade som dräng i många år, och har alltid undrat varför jag inte gick vidare på den banan.
    Fast idag verkar det svårt att få bäring i en gård, om man inte har en Skånsk megafarm?

  9. #3759
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Klar i skogen,veden hemkörd, nu återstår vildsvinssöndersprungna stängsel så jag kan släppa kossorna. Sen blir det abdikering till resandefolket å koll på trandans å andra begivenheter
    Undrar bara hur vi skall samordna tranorna med vårt årliga besök? Kanske Ove kan?.

  10. #3760
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Nä, men mångsysslare, uppfostrad till bonde. Livet på landet med djur å skog blir aldrig tråkigt men intensivt. Hojintresset har varit med sen unga år men fått stå tillbaka vissa perioder för lantbruket. Nu som pensionär har bonneriet blivit mer halvårssyssla (vinterhalvåret)
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •