Sidan 370 av 548 FörstaFörsta ... 270320360368369370371372380420470 ... SistaSista
Resultat 3 691 till 3 700 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3691
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Det är släpan man körde timmer på. Björnade fast några stockar i öglor samt halvmeterhöga målstakar. Körde sån i riktigt unga år.
    En lunnkälke menar du.

  2. #3692
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    En lunnkälke menar du.
    Haha, olika namn i olika delar av landet. Här heter det hamel. Osäker på stavning, ett eller två m,. Faktiskt mins jag inte om jag sett det skrivet. Kanske hammel låter mer korrekt.
    Jan

  3. #3693
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Haha, olika namn i olika delar av landet. Här heter det hamel. Osäker på stavning, ett eller två m,. Faktiskt mins jag inte om jag sett det skrivet. Kanske hammel låter mer korrekt.
    "Råttfångaren från Hameln" heter väl en saga? Då stavas nog släden med 2 m som i 2 medar..

    Det regnar så slädföre är det inte. Bättre att hitta på något annat. Kanske göra en almanacka som är på gång i annan tråd, men med oss som förekommer i 60+ tråden. Conny har ju redan börjat. Hur det nu är så har vi gamla gubbar lite intressantare anatomi, med bilringar, skrynkelhud, arhrosknän osv, än dom där trådsmala modellerna som ser så likadana ut så dom måste åma sig för att kunna skiljas åt. Om inte annat kanske man kan locka till skratt.
    Ove

  4. #3694
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    "Råttfångaren från Hameln" heter väl en saga? Då stavas nog släden med 2 m som i 2 medar..

    Det regnar så slädföre är det inte. Bättre att hitta på något annat. Kanske göra en almanacka som är på gång i annan tråd, men med oss som förekommer i 60+ tråden. Conny har ju redan börjat. Hur det nu är så har vi gamla gubbar lite intressantare anatomi, med bilringar, skrynkelhud, arhrosknän osv, än dom där trådsmala modellerna som ser så likadana ut så dom måste åma sig för att kunna skiljas åt. Om inte annat kanske man kan locka till skratt.
    Hmm. 60+ tanter vill väl ha en relevant almanacka
    Jan

  5. #3695
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hmm. 60+ tanter vill väl ha en relevant almanacka
    April, smålänning i Helly-Hansen kallingar med en GS och ett gäng tranor i bakgrunden?

    Sångsvanarna har börjat visa sig vid Tysslingen. Tidigt i år så jag väntar på att det blir lite stabilare vårväder innan jag startar upp om det inte är någon mer som vill åka och titta fågel.
    Ove

  6. #3696
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag räknar med att ha en månad kvar med min vinterterapi
    Jan

  7. #3697
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag räknar med att ha en månad kvar med min vinterterapi
    Har börjat med en terapi som kan räcka länge. Håller ju på att köra in en unghäst.
    Mamman till honom har blivit väldigt skrämd vid inkörningsförsök som unghäst, så nu ska vi försöka få henne inkörd oxå. Vi har kört in många hästar tidigare, men hon kommer att bli mycket svår.
    Blir det några grader varmt så kommer jag att ta ut hojen på en tur. Blir väl antagligen en tur neråt Dalsland i så fall.

  8. #3698
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Min vinterterapi med vårveden brukar bli klar borti oktober. Just nu brottas jag med klampar som jag rullar upp på klyven efter att ha byggt väg upp men mindre bitar. En 1/2 sån bit ger en full skottkärra färdigkluvet! Sedan ska den läggas i häs för torkning innan den kommer in i vedskjulet. Mycke plock med vedpinnarna.

    Verkar roligare att tämja hästar - bara det att jag är skiträdd för dom..
    Ove

  9. #3699
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Mina pinnar är tre meter långa som ska ut från skogen till en välta
    Jan

  10. #3700
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Mina pinnar är tre meter långa som ska ut från skogen till en välta
    Perfekt för häst med en hammel

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •