Sidan 369 av 548 FörstaFörsta ... 269319359367368369370371379419469 ... SistaSista
Resultat 3 681 till 3 690 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3681
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Här sitter jag i traktorn i skogen å skotar ut en första galring. Bra vinterterapi som kan inbringa några tankningar till våren. Så har man koll på det där OSet i lurarna eller lyss på gamla låtar på Gold fm. Vintern har väl knappast varit, eller ?
    Jan

  2. #3682
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Här sitter jag i traktorn i skogen å skotar ut en första galring. Bra vinterterapi som kan inbringa några tankningar till våren. Så har man koll på det där OSet i lurarna eller lyss på gamla låtar på Gold fm. Vintern har väl knappast varit, eller ?
    Ska också aptera i 30cm längder i morgon och skotaren har ett hjul - skotkärra. Jag har en björstam som håller dubbla svärdlängden bakom huset som ska bärgas till ved.

    OS-konståkningen var på en kanal som fattas hos mig så det sket sig, det övriga kvittar för min del. Blir väl att glo på någon repris i väntan på natten.
    Ove

  3. #3683
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tänk om jag hade jakträtt bakom uthuset, då skulle jag slippa gå till skogs för älgjakt. Det har alltså varit älgar i björkriser efter björken jag fällde i början på veckan. Lekatt har jag också - i garaget och det är bra för då finns det inga möss där.

    Tittade in i garaget och där jag såg rumpan på Sigrid, den var inte blankare än när jag ställde in i höstas. Det är nog dags att ta ut och starta upp snart för en laddningsrunda. Varken jag eller hojarna gillar det här ständiga mildvädret för det blir fuktigt och batterierna har en större benägenhet att ladda ur.

    Mildvädret har dock fördelen att jag kan vara ute och jobba en del även om jag blir imponerad av hur trött man kan bli med det lilla resultat man åstadkommer. Jag känner att jag fått lite nya muskler - "Det gör ont när kroppar brister" (fritt efter Karin Boye)
    Ove

  4. #3684
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ja, vi har lite olika sysslor nu när vädret är milt. Själv håller jag på att köra in en 3-årig nordsvensk häst. Har haft många trevliga hästar genom åren, men tycker nog att den nordsvenska brukshästen är den trevligaste att ha att göra med. Man kan ju ha den till det mesta. Man kan ju köra den nästan varsomhelst om man har rätt vagn, man kan rida den nästan överallt. vill man tävla med den, så finns det en hel del olika former för det. Nu får man ju inte jämföra tävlingsprestationer på hög nivå anpassade för fullblod och liknande med nordsvensken. Man kan nog säga att den hästen är den ultimata familjehästen förutsatt att den får rätt uppfostran från början.
    Skall väl ta någon tur med hojen någon dag, så att vi inte rostar ihop totalt för denna fuktiga vinter är snäll mot rosten, som verkligen trivs.

  5. #3685
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Själv håller jag på med skogsarbete. Väderförhållandet är inte bästa, blött å kladdigt.
    Jan

  6. #3686
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Själv håller jag på med skogsarbete. Väderförhållandet är inte bästa, blött å kladdigt.
    Du skulle nog ha en häst i skogen. Då har du ju någon att prata med. Kom bara inte och säg att inte hästar kan "prata", för det kan dom. Dom har ett mycket väl utvecklat kroppsspråk och de kan även läsa av vårt.

  7. #3687
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Du skulle nog ha en häst i skogen. Då har du ju någon att prata med. Kom bara inte och säg att inte hästar kan "prata", för det kan dom. Dom har ett mycket väl utvecklat kroppsspråk och de kan även läsa av vårt.
    Jo jag vet och har provat! Den vita som jag ställde frågan "Var har du Olle? Hästen tittar sig omkring tankfullt - tittar mig i ögonen, lägger huvet lite på sned och skakar på det. Klarare besked kunde jag inte få - Du var inte hemma men och hade inte talat om vart du tog vägen. Bara att hänga ditt kvarglömda ryggskydd på trappräcker och ringa efteråt.
    Senast redigerat av Ove den 2014-02-13 klockan 16:03.
    Ove

  8. #3688
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag har ingen nytta av häst i skogen. Jag hittar inte "Hamlen"
    Jan

  9. #3689
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag har ingen nytta av häst i skogen. Jag hittar inte "Hamlen"
    Hm, vad menas?

  10. #3690
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hm, vad menas?
    Det är släpan man körde timmer på. Björnade fast några stockar i öglor samt halvmeterhöga målstakar. Körde sån i riktigt unga år.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •